Tips Mengatasi Kulit Kusam Dan Berminyak Bagi Yang Berusia 40-an

Jika dulu, masuk usia 30-an  kita dah sangat risau kan. Sebabnya..? kita para wanita khususnya akan berhadapan dengan proses penuaan. Tips Mengatasi Kulit Kusam Dan Berminyak Bagi Yang Berusia 40-an.

Mulalah munculnya kedut di wajah, garis halus, kulit kusam, pigmentasi dan sebagainya. Hal ini disebabkan proses penghasilan kolagen dalam tubuh akan menjadi perlahan bila kita dah berusia 30-an.

Tapi, lebih stress bila kita dah masuk ke usia 40-an, penuaan semakin cepat berlaku. Risau sangat kan. Tak kanlah orang lain umur 40-an tapi macam umur 30-an, kita ni, bru umur 30-an tapi dah macam umur 37 tahun. Mak eh. hehe



Hebat sangat kan melihat Puan Khadijah yang berusia 50-an, tapi masih seperti orang muda. Bebas penyakit pulak tu. wow. Jelesnya.

Jom Baca testimoni di bawah ni pulak:



RIZATULRISHAH MOHD SHAHARUDDIN

[LEBIH YAKIN DENGAN PENAMPILAN DAN KESIHATAN KULIT]
.
Alhamdulillah. Itulah ayat pertama yang dapat diungkap apabila bertanyakan bagaimana kehidupan saya dengan Shaklee. Syukur dengan nikmatNYa kerana asbab dengan bertemankan Shaklee saya dapat menikmati kesan yang baik dan sangat mempengaruhi kehidupan kini.
.
Saya Rizatulrishah bt. Mohd Shaharuddin seorang isteri berumur 44 tahun merupakan seorang ibu kepada 3 anak perempuan comel yang berbagai peringkat usia dari umur 13thn, 3thn dan 1thn 7 bulan. Kehadiran permata hati ini memerlukan saya memiliki kecergasan dari segi mental dan fizikal yang sihat untuk menjadi ibu atau ummi yang hebat untuk mereka serta mengimbangi kehidupan seharian mereka yang sentiasa cergas serta masih menyusukan anak ketiga.
.
Jika saya lemah, cepat letih, tidak bertenaga bagaimana saya perlu menjaga mereka di samping kerjaya hakiki saya yang juga memerlukan komitmen yang tinggi. Dari situlah saya belajar tentang produk Shaklee yang dapat membantu saya dalam mendapatkan keperluan nutrient serta menjadikan penampilan saya yang lebih sihat selepas saya dikurniakan lagi dua orang anak kecil yang comel dan bijak.
.
Anak sulung juga sangat menyokong kerana melihat Ummi yang nampak dah macam makcik makcik bawang....hahahaha....serabai, mula gemuk dan kusam. “Ok...Ummi have to do something.”....AND now...” I made it girls”
.
YOUTH Skincare...yes!!!! Memang fall in love lah kata orang. Saya memang mencari-cari produk yang selamat dan bebas dari bahan-bahan kimia yang berbahaya. Saya sangat berhati-hati dalam memilih produk skincare kerana kulit saya jenis yang sensitive dan dalam masa yang sama masih menyusu.
.
Pernah di zaman remaja masa belajar saya terjebak dengan produk yang akhirnya membuatkan kulit saya asyik naik jerawat dan berminyak. Nyesal tau masa tu. Dengan YOUTH Skincare kulit kusam, jerawat saya dapat dipulihkan. Parut jerawat pon dan pulih. Jeragat yang dah mula melambai-lambai nak menghiasi kulit pun dah tiada.
.
Bila dan masuk usia 44 tahun dah tentu garis-garis penuaan atau wrinkle dah mula wujud kan....Alhamdulillah dengan Youth keadaan ini dapat diatasi. Saya dapat lihat perbezaan dengan ketara. Memang tidak salah saya memilih YOUTH tambahan saya pula jenis spesies yang tidak suka bermekap tebal untuk menutup cela. Kini dah 1 bulan lebih saya menggunakan YOUTH. Jika ada yang tercari-cari set skincare bagi saya YOUTH lah jawapannya.
.
Well...apa yang boleh saya katakan keperluan vitamin atau supplement itu perlu untuk menampung kekurangan nutrient yang kita dapat dari makanan. Dapatkan panduan yang betul dan Shaklee adalah pilihan saya.
.
Alhamdulillah saya dah berjaya turunkan berat 3.5kg, kulit yang lebih sihat, kulit wajah yang berseri, tidak lagi kusam, kasar dan naik jerawat lagi, minda cergas dan bertenaga.
.
Saya juga belajar gaya hidup yang lebih sihat serta berpengetahuan tentang kesihatan. Terima kasih Allah atas segala-galanya. Terima kasih Shaklee kerana jadi ‘teman nutrient’ saya.
LOVE by RIZZ


Wow! hebatnya testimoni Puan Rizz ni. Asalnya mencari produk untuk mengatasi kulit kusan, berminyak dan berjerawat pasir je, tapi dapat side effects berat turun pulak. Memang power ha.

Punca Kulit Kusam?

1. Pemilihan skincare dan kosmetik yang salah

Zaman ni, kita perlu menjadi pengguna yang bijak memilih. Sebabnya, kosmetik dan skincare tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Banyak dan murah. Cream timbang kilo serta pelbagai lagi pencuci muka ada yang mempunyai bahan kimia yang tidak sepatutnya. Jadi, ianya akan mempengaruhi kulit kita. Bahan kimia ini akan masuk ke salur darah kita dan ianya akan merosakkan struktur dalaman kita. Sebab itu kita akan mendapati kulit kita agak kusam. Kerana ianya tidak sihat.

2. Kerap terdedah kepada cahaya matahari secara langsung.

Cahaya matahari di awal pagi memiliki Vitamin D. Sangat bagus untuk masalah kulit wajah kita. Juga untuk keperluan tubuh. Warna kulit akan menjadi tidak sekata, berminyak terutamanya di zon T jika tidak dijaga dengan baik.


3. Jarang Mencuci Muka

Mencuci muka sangat penting dan perlu. Ianya mampu menyingkirkan kotoran dan mengelak liang pori dari tersumbat. Pastikan anda mencuci wajah dengan pencuci organik. Bebas bahan kimia.

4. Stress.
Stress akan menyebabkan hormon kortisol dihasilkan dalam jumlah yang tidak sepatutnya. Ianya akan menganggu fungsi hormon yang lain justeru menganggu fungsi tubuh yang lain. Stress akan menyebabkan kulit wajah kita berkedut, lebih banyak jerawat dan kelenjar minyak akan dirembes dengan lebih banyak.


5. Kurang tidur

Kurang tidur akan menyebabkan badan kita letih, lesu dan tidak bermaya. Kulit wajah akan kelihatan kusam dan jerawat pasti akan tumbuh juga.

6. Kurang bersenam

Senaman sangat penting bagi meningkatkan proses metabolisme tubuh kita. Kuantiti glucose yang tinggi dalam darah hanya akan menyebabkan kita letih, lesu dan tidak bertenaga. Kerap mengantuk dan sebagainya.


Cadangan Suppelemen Untuk Masalah Kulit Kusam dan Berminyak

Vivix -Mempunyai Polifenol tinggi ekstrak dari anggur muscadine, elderberry, lobak ungu ternyata bersifat anti penuaan kerana tinggi anti oksidan. Ianya menjadi pilihan wanita US yang ingin sentiasa awet muda kerana ia mampu melindungi sel dari radikal bebas.

Kajian yang dilakukan menunjukkan telomero kromosom mereka yang mengambil resveratrol lebih panjang. Lebih panjang maksudnya lebih lambat mengalami penuaan dan kurang terdedah dengan penyakit.


Vitalea- Ekstark dari buah dan sayur ini dan disadur dengan spirulina mampu memberikan tenaga kepada kita wanita yang bekerja. Vitalea ini juga mengandungi iron yang membantu tubuh kita lebih bertenaga. Sebagai wanita yang mengalami proses bersalin, menyusu, kita perlu mengambil iron bagi mempercepatkan luka dalaman sembuh.


ESP- Sumber protein non GMO yang membantu membina semula sel kita. Sel baru akan menjadi lebih sihat dan ianya dapat kita rasa sendiri melalui aktiviti harian kita.

Omega Guard- Minyak ikan yang diternak dari perairan Jepun ini ternyata babas dari merkuri dan bahan kimia yang lain. Ianya membantu memecahkan lemak dan membantu kita lebih fokus. Di usia yang tua, ada baiknya kita mengambil mnyak ikan ini bagi mengelak penyakit nyanyuk

Mealshake- Sumber protein untuk membantu membina sel yang baru. Rasa vanilanya mampu menarik selera kita. Ianya turut membantu memudarkan kesan parut jerawat.

Vitamin C- Vitamin cantik ini membantu membina kolagen. Ianya juga mampu mencerahkan kulit wajah kita.

Skincare Youth Shaklee

Skincare 100% organik ini, bebas dari 1500 bahan tercemar, diuji secara klinikal, diuji oleh pakar kulit dan pakar mata akan mampu membuatkan anda tidak tidur lena.





Jika mereka mampu mendapatkan kulit wajah yang superb. Anda tentu mampu. Jom! Jangan tunggu wajah anda semakin banyak celanya, buktikan sekarang juga, masalah anda akan mampu diatasi dengan supplemen semulajadi dan skincare semulajadi ini.

Jadi, hubungi saya sekarang juga untuk mendapatkan konsultasi yang berkesan khusus untuk anda yang membeli produk ini dengan saya.

                  Mesti Baca...!!!!>>>>>Testimoni Youth Shaklee

Kita wanita ni, ada masanya kena rewards diri setelah penat lelah bekerja membantu suami. Penat menguruskan rumah tangga. Sekali sekala hadiahkan diri sendiri dengan sesuatu yang menggembirakan hati. Ha, kata nak hidup lama untuk melihat anak-anak kita dewasa. Masa nilah kena jaga kesihatan. Tak gitewww?

Labels: , , , , , , , ,