Memiliki anak kecil memang seronok. Tapi, bila mereka hilang selera makan, menjadi picky eater, ianya sangat merisaukan. Dengan berat badan berkurang, nak tak nak, kita kena kreatif mencari cara sesuai untuk menambahkan selera makan anak.

                                      Mesti Baca>> Berat Badan Anak Bertambah, ini rahsianya..!!


Sepanjang kehidupan melihat dengan kepala sendiri anak membersar di depan mata, memang kita akan melalui fasa berhadapan dengan anak yang tidak mahu makan.  Selalunya mereka bersikap seperti ini jika mereka demam, sakit gigi, bengkak gusi dll. Kita sebagai ibu bapa perlu peka dengan keadaan anak kita.

Saya perasan, bila ank saya demam, nasi, bubur semua dia memang susah nak makan. Memilih sangat. Mengharapkan susu ibu semata-mata memang tak cukuplah nutrisinya untuk mereka kan.

Cadangan idea menarik minat anak-anak untuk menambah selera makan:

1. Anda boleh menghasilkan bento untu anak. Hiaskannya dengan kreativiti anda. Boleh search di internet untuk membantu anda ya.

Image result for cadangan menu anak anak picky eater

Anak-anak selalunya suka kepada perkara yang bewarna warni. hehe

2. Berikan mereka nugget home made

Image result for nugget home made

Anak saya, nak pula makan nugget ni kalau dia tiba-tiba tak da selera makan. Alhamdulillah, at least dia naklah makan makan walaupun tak banyak. Resepinya mudah sangat

daging ayam
carrort
tepung jagung
lada sulah
telur

semua bahan ni perlu dikisarkan. Lepas tu goreng. Mudah kan?

3. Berikan mereka smooties

Image result for smoothies untuk anak

Saya perhatikan, apabila anak saya tidak mahu makan, dia lebih suka makan makanan yang ringan dan mudah ditelan. Contohnya smooties. Saya suka mengisar kurma, susu fresh milk dan mealshake shaklee untuk dia. Nak add on sayurpun ok. Rasanya sangat sedap tau!

BERIKAN DIA MEALSHAKE SHAKLEE..!!!


Sumber yang baik bagi serat dan protein. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan. Ia adalah penting untuk pertumbuhan dan perkembangan, membekalkan asid amino yang diperlukan untuk penghasilan protein.

Kaya dengan kalsium dan zink. Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat. Zink memainkan peranan yang penting dalam pertumbuhan anak-anak kita.

Ianya berperisa vanilla sudah tentu akan menarik selera makan anak anda.




Even anak kita selalu mengalami masalah sembelitpun, elok sangat kalau nak ambik mealshake ni tau.

                                       Mesti Baca>>> Masalah Sembelit Anak Hilang, ini petuanya.


Jom mommy, hadiahkan mealshake ni untuk anak kesayangan mommy. Kadangkala kita buntu dengan anak hilang selera makan kan. Tak dapat nak fikir bagaimana caranya. Tapi, sebenarnya kita tidak tahu jalannya. Nah, sekarang saya dah share, Jom contact saya sekarang untuk dapatkan produk ini. 

Puan Zarina Ismawi
Tel/Wassap: 0198583575
Facebook: Zarina Ismawi Ommasihat
" Sis, saya ni ada masalah kekeringan faraj. Bila bersama suami, rasa sakit sangat, rasa terbakar. Bila kencing, lagilah perasaannya tak mampu ditahan. Sis boleh bantu saya ? "- Teng, Sarawak.


Masalah kekeringan faraj semasa melakukan hubungan intim perlu dirawat awal. Ianya boleh menjejaskan hubungan di antara suami isteri. Luahan di atas adalah antara beberapa luahan yang saya terima dari beberapa orang customer saya.


Punca utama masalah kekeringan faraj adalah disebabkan faktor fisiologi, contohnya melibatkan perubahan hormon, barangkali disebabkan ibu menyusukan anak, faktor usia, hormon yang tidak stabil(masalah cyst sebelumnya atau fibroid dll), kesan pengambilan ubat-ubatan, masalah emosi dan psykologi contohnya kurang rangsangan seksual atau terdapat perasaan bimbang dalam diri.




Antara Punca Berlakunya Kekeringan Faraj Adalah:


✔️Perubahan hormon. Salah satu punca kekeringan faraj yang paling biasa adalah penurunan paras estrogen semasa menopaus atau perimenopause, selepas bersalin, atau semasa penyusuan susu ibu, menurut Kongres Ahli Pakar Obstetrik Amerika dan Ahli Gynecologists (ACOG). 



✔️Rawatan kanser seperti kemoterapi dan radiasi kePADA pelvis juga boleh menyebabkan estrogen rendah dan penurunan pelinciran vagina. "Faraj bergantung kepada estrogen untuk kesihatan," kata Irwin Goldstein, MD, pengarah Perubatan Seksual di Hospital Alvarado dan Perubatan Seksual San Diego di California. 

✔️Ubat-ubatan. Alergi dan ubat-ubatan sejuk yang mengandungi antihistamin dan ubat asma boleh menyebabkan kesan pengeringan di dalam badan dan menyebabkan pelinciran vagina yang berkurangan, menurut Dr. Goldstein. 

✔️Rangsangan yang tidak mencukupi. Dalam sesetengah kes, kekeringan faraj mungkin disebabkan oleh libido rendah atau masalah seksual dengan pasangan. "Sekiranya pasangan mempunyai prestasi buruk dan ejakulasi awal, ia boleh menyumbang kepada kekeringan faraj," kata Goldstein.

✔️ Irritants. Bahan kimia dalam sabun, produk kebersihan, pewarna, dan minyak wangi boleh menyebabkan masalah. "Ramai wanita mempunyai alahan terhadap deterjen dan sabun," kata Goldstein. "Ada yang boleh merengsa pada benda seperti seluar atau tuala." Alergen lain sebenarnya boleh termasuk pelincir dan benda yang boleh diletakkan di dalam vagina, tambahnya. 


✔️Kebimbangan. Faktor psikologi dan emosi seperti tekanan dan kebimbangan juga boleh mengganggu keinginan seksual dan menyebabkan kekeringan faraj apabila pelinciran faraj normal tidak berlaku. "Apabila seorang wanita cemas, ada aliran darah yang tidak mencukupi," kata Goldstein, "sehingga dia akan mengalami kekeringan."


Adakah anda memiliki salah satu dari punca di atas?

BAGAIMANA NAK RAWAT?

Anda boleh memilih untuk menggunakan bahan seperti di bawah untuk membantu masalah anda:



Pelincir. "Terdapat banyak pelincir yang boleh membantu kekeringan faraj," kata Goldstein. Ianya termasuklah produk berasaskan silikon, berasaskan minyak, dan berasaskan air, menurut ACOG. 

Pelembap. Pelembap vagina yang berlebihan boleh menjadi cara yang berkesan untuk mengurangkan kekeringan faraj selama beberapa hari dengan satu aplikasi. Goldstein menjelaskan bahawa "agen pelembab membantu memperkenalkan air ke dalam tisu vagina."

Image result for lubricant vagina

Pastikan produk yang anda guna adalah berdaftar dengan KKM. Pastikan anda mendapat nasihat doktor bertauliah terlebih dahulu sebelum menggunakan sebarang produk ye.

ATASI MASALAH KEKERINGAN FARAJ DENGAN 3 PRODUK BERIKUT..!

Vivix



Campuran proprietari saintifik termaju dari shaklee ini adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Ianya bertindak untuk merawat hingga ke peringkat selular. Rejuvenate sel kia yang abnormal, justeru mengembalikan fungsi tubuh kepada normal.

GLA



Jika anda mahukan keselesaan dan kesejahteraan menyeluruh sepanjang kitaran haid bulanan anda, GLA (Asid Linolenik Gamma) adalah jawapan yang anda cari. GLA adalah asid lemak penting Omega-6 yang digunakan oleh tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin – bahan yang membantu mengawal-atur pelbagai proses tubuh. 

Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17%-25%), tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega-6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit.

Vita E



Vitamin E adalah antioksidan dan ia penting untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Vitamin E juga membantu mengekalkan sistem imun yang kuat di mana kajian menunjukkan bahawa Vitamin E meningkatkan fungsi imun dikalangan orang-orang tua.

Vitamin E juga merupakan dikenali sebagai vitamin cinta di kalangan vitamin cinta.
Image result for vitamin cinta shaklee


Alfalfa



Alfalfa bermaksud “raja segala makanan” dan ada sebab gelaran tersebut diberikan – ia sangat berkhasiat. Alfalfa mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. 

Tumbuhan ini membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin. Alfalfa membantu mengeratkan hubungan intim di antara suami isteri.




Image result for testimoni alfalfa untuk kekeringan faraj

Image result for testimoni gla untuk kekeringan faraj


Jangan dibiarkan masalah kekeringan faraj ni berlaku tau. Anda pasti tak selesa dengan keadaan diri yang sentiasa sakit apabila bersama. Mungkin hari ini, suami kita memahami, esok-esok tak pasti lagi kan. Jadi, mengapa perlu memendam rasa sedangkan ada vitamin semulajadi mampu membantu masalah anda. Jangan dibiarkan hubungan intim anda dan suami hambar. Hubungi saya sekarang juga untuk mendapatkan supplemen ini.

Puan Zarina Ismawi
Tel/Wassap:0198583575
Facebook : Zarina Ismawi Ommasihat

Lelah, Semput atau lebih dikenali dengan penyakit asma adalah suatu penyakit yang jika tidak dicegah awal, akan menjurus kepada asma kronik dan menyebabkan kematian.-Cara Merawat Anak Lelah @ Asma Secara Semulajadi.

Alhamdulillah, saya belum diuji dengan masalah lelah atau asma. Suami saya yes! Dia penghidap asma sejak kecil. Barangkali disebabkan masa kecil dia sering berdampingan dengan kucing. Itu kata ibu mertua saya. Kadang kala saya risau melihat keadaan suami ketika asma dia menyerang. Nafas laju dan berbunyi seolah wisel.

Bagaimana pula jika asma menyerang anak-anak kita?

Kita perlu tahu bagaimana simptom atau tanda awal asma menyerang. Sudah tentu ianya melibatkan tanda berikut seperti:

-Bernafas laju
- Nafas berbunyi
-Dada turun naik
-Wajah pucat
-Batuk tidak berhenti
-dll
Image result for asma attach paed

Penyakit asma boleh dikategorikan seperti berikut:

1. Asma disebabkan allergik
Contohnya, disebabkan allergik dengan debu, bulu binatang seperti kucing, anjing dll sehingga menyebabkan mereka sesah nafas, batuk dll.

2. Non allergik asma

3. Senaman
Senaman berlebihan juga boleh menyebabkan asma. Contohnya, anak-anak kita sering bergerak aktif di siang hari. Terlalu penat di malam hari menyebabkan mereka lelah.

4. Batuk- variant ashma
Batuk yang berlanjutan juga boleh menyebabkan berlakunya sesak nafas, lelah dan menjurus kepada serangan asma.

Dan lain-lain lagi.

Sebagai ibu bapa, apakah persediaan kita?

a. Elakkan anak kita dari mendekati binatang seperti kucing, anjing dll yang mempunyai bulu halus.

b. Jangan biarkan anak kita terlalu active seperti berlari-lari.

c. Elakkan mereka terdedah dengan kawasan sejuk melampau.

d. Bawa dia ke klinik dengan segera jika anda melihat mereka mempunyai seperti tandas di atas. Ingat! Kecuaian anda boleh meragut nyawa orang yang tersayang.


Minyak Ikan Omega 3 membantu pesakit Asma!
Berdasarkan kajian yang telah dilakukan, Omega-3 fatty acids, mengandungi  docosahexaenoic acid (DHA) dan eicosapentaenoic acid (EPA). Ianya nutrien yang ditemui secara semulajadi dalam minyak ikan dan bertindak sebagai anti-inflamasi, anti keradangan. Ianya membantu mengurangkan terjadikan serangan asma.

Sumber: >>>>Klik Di sini





Omega Guard Shaklee kaya dengan asid lemak omega 3 yang mempunyai DHA dan EPA sebagaimana kajian yang dilakukan.

Keistimewaan Shaklee

Minyak Ikan Berpekatan Tinggi
OmegaGuard membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).





Penyulingan Molekul Berganda

Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam Omega Guard menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PBC dan lain-lain bahan cemar. Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.

Apa Kata Mereka Yang Telah Memilih Minyak Ikan Terbaik Ini?


Image result for testimoni omega guard untuk asma


Image result for testimoni omega guard untuk asma

Image result for testimoni omega guard untuk asma


Image result for testimoni omega guard untuk asma



Produk shaklee adalah berasaskan bahan organik. Ibu bapa jangan risau ye dengan keselamatan anak-anak. Daripada anda risau melihat keadaan mereka lemah tak bermaya, asyik ulang alik ke klinik, why not spend money anda untuk minyak ikan yang dijamin kualiti ini untuk si manja anda. Kita tidak mampu untuk mengawasi anak-anak kita sentiasa. Jika di luar, siapa yang akan peduli tentang kesihatan mereka?

Pilihan kita cuma satu. Rawat dari akar. Cegah sebelum parah! Berapa sangatlah harga vitamin ini untuk anak kesayangan kita kan.
Jadi, jangan tunggu lagi. Contact saya sekarang juga!


Puan Zarina Ismawi
Tel/Wassap:0198583575
Facebook: Zarina Ismawi Ommasihat



Assalammualaikum. Hai Mommy! Dah preggy berapa bulan tu? hehe. Rindu pula nak preggy lagi. Ingat lagi, first trimister saya langsung tak dapat minum susu. Mual dan rasa nak muntah. Bau hanyir! Belum tahu lagi rupa-rupanya ada alternatif pengganti susu bagi ibu hamil ni. Alahai, lambat.


Saya rasa, ramai ibu hamil mempunyai masalah yang sama seperti saya. Lebih-lebih lagi di awal trimister pertama. Morning sickness masih bermaharajalela katakan. Tekak memang memilih sangat. 

Teringat kisah saya dulu, sabun mandi, deodoran suami semua bertukar. Saya tak boleh mencium bau tersebut. Saya akan muntah.hehe.

Baiklah, berbalik kepada ibu hamil allergik susu, ianya normal kerana kita masih dalam fasa morning sickness. Once usia kandungan kita makin membesar, percayalah, ianya akan hilang dengan sendirinya. Susu yang saya beli di awal kehamilan, akhirnya diminum semula ketika saya prggy 8 bulan lebih. Punya lama tu. haha. Hakikatnya, begitulah fasa yang akan kita lalui bila preggy ni.

Kalau dah minum susu tak dapat? Macam mana nak dapatkan bekalan kalsium?

Soalan yang sangat bagus. Saya akan berkongsi dengan anda tentang suatu produk yang sangat bagus sebagai alternatif pengganti susu bagi anda. Nak tahu apa dia?

OSTEMATRIX SHAKLEE!

Ada Apa Dengan Ostematrix ni?

Wanita hamil perlukan 1200-1500mg kalsium setiap hari. Sama juga dengan wanita menyusukan anak. Kalsium sangat penting bagi menyokong pertumbuhan tulang ibu dan bayi dalam kandungan yang kuat. Jika ibu kurang kalsium, ibu hamil akan mudah mengalami kebas kaki, cramp selepas bangun tidur, sakit belakang dan sebagainya.

                                    Mesti Baca..>>> Cara Menghilang Sakit Belakang Ketika Hamil


Perkara di atas semuanya pernah saya alami semasa mengandungkan anak pertama saya. 



Ostematrix shaklee ni diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan.

Ianya dihadirkan dengan magnesium dan vitamin D bagi memastikan penyerapan kalsium yang maksimum. Ambik oste ni sebelum tidur, esoknya anda akan merasakan badan sangat cergas. Oh ya, ostematrix ni juga mampu melancarkan masalah membuang anda. Jangan risau sembelit masa hamil kerana oste akan membantu anda.

Image result for testimoni ostematrix ibu hamil


Image result for testimoni ostematrix ibu hamil


Image result for testimoni ostematrix ibu hamil


Image result for testimoni ostematrix ibu hamil

Selain ostematrix ini, anda juga boleh memilih ESP dan Mealshake sebagai supplemen tambahan anda. Dalam ESP ada sedikit kalsium untuk anda.

Image result for testimoni esp ibu hamil

Atau anda boleh mengamalkan set mengandung shaklee seperti makcik saya? Asalnya hanya mengamalkan set kesuburan, namun mengandung dan berpantang dengan shaklee tidak mengecewakan. 18 tahun menunggu tau.




Jom! hubungi saya sekarang juga untuk bertanyakan tentang produk ini. Jangan tunggu lama-lama tau. Ostematrix ni harganya sangat mampu milik. Masa preggy ambik shaklee, berpantang, menyusupun ambik shaklee memang terbaik!


Puan Zarina
Tel/Wassap : 0198583575
Facebook: Zarina Ismawi Ommasihat




Anda risau dengan sistem imun badan anak anda? Asyik demam, batuk tak sembuh-sembuh. Tak tahu cara meningkatkan sistem imun anak?

Inilah perkara yang menjadi dilema ibu dan bapa zaman sekarang. Kalau zaman mak ayah kita dulu, jarang sangat kita mendengar kanak-kanak jatuh sakit. Zaman ni dah terbalik. Anak-anak sakit menghidap pelbagai penyakit yang pelik dan lama. Kadang kala doktorpun tak mampu nak mengenal pasti penyakit apa yang dihidapi pesakit mereka.

Sebelum tu, cuba check, anak kita dihantar ke rumah pengasuh atau di hantar ke taska?

Anak-anak yang dihantar ke taska lebih tinggi risikonya untuk mendapat penyakit berjangkit. Contohnya seperti penyakit kaki tangan dan mulut, chicken pox, dll. Hal ini disebabkan mereka terdedah dengan teman-teman lain yang sebaya mereka. Bergaul bersama-sama. Berkongsi perkakas makan dan minum.

Saya pernah mengajar anak-anak di tadika dan menjaga mereka pada sebelah petangnya sementara mak dan ayah mengambil mereka selepas waktu bekerja. Masa tu, saya menunggu posting untuk bekerja. Apa yang saya boleh katakan, biarlah saya habiskan duit untuk membayar pengasuh persendirian berbanding menghantar anak ke taska. huhu.

 Image result for kanak-kanak di taska

Kedua. Cuba check environment keluarga anda. Adakah terdapat perokok di rumah anda?

Anda nak tahu, even perokok merokok jauh dari anak-anak anda, asap rokok itu tetap ada dan keluar dari mulut dia semasa bernafas. Kesianlah kat anak yang ada ayahnya merokok. Anda mendedahkan anak anda kepada bahan toksik!

Ketiga. Cuba elakkan membawa anak kecil anda ke tempat yang terdedah dengan pelbagai penyakit seperti di hospital, mall dll. Saya kurang suka melihat anak-anak kecil berlari-lari di kawasan hospital tanpa memakai selipar atau kasut. Hospitaladalah suatu kawasan yang memiliki banyak penyakit yang menyeramkan. Kuman-kuman dan bakteria di mana-mana. 

Pneumonia. Jangan ambil mudah dengan jangkitan kuman pada paru-paru ni. Jika orang dewasa boleh meninggal disebabkan penyakit ini, apatah lagi anak-anak kecil, bayi. Anak saudara saya pernah dimasukkan ke dalam ICU disebabkan jangkitan kuman kronik ni. huhu. Masih teringat tubuhnya berselirat dengan wire, oksigen dan sebagainya. Siapa sangka dia selamat dan membesar dengan sihat sehingga sekarang. huhu.
Ianya suatu yang sangat menyedihkan untuk dikenang kembali. Masih teringat air mata ibu saya menitis melihat keadaan anak buah saya semasa dia membantu menjaga anak buah saya di hospital bersama adik dan adik ipar saya.

Sebab itu, sebagai ibu dan ayah, kita perlu sentiasa peka dengan kesihatan anak kita. Jangan dibiarkan penyakit mereka berlanjutan tanpa mendapatkan rawatan.

Jangan tidak tahu, jangkitan kuman mampu merebak hingga ke bahagian otak. Boleh lead kepada meningitis tau. Inflamasi di kawasan lapisan otak kita. Nauzubillah! 

Keempat. Jangan biarkan orang luar mencium pipi anak anda! Biarkan orang lain annoying dengan sikap kita. Kalau anak sakit, adakah mereka ini akan bertanggungjawab? prihatin dengan kita?Tidak. Jadi, anda yang perlu bertegas.

CADANGAN SET UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUN ANAK

1. Nutriferon


Nutriferon ini adalah serbuk yang rasanya manis dan kajian dari Dr Kojima, pakar sistem imunisasi dari Jepun. Kajian pakar tau. Bukan produk rebrand ke apa ke. 

Campuran botani lazat diperbuat daripada biji labu, biji plantago, Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Ianya membantu boost sistem imun anak kita. Kalau demam atau batuk, ambik je satu sachet ni, demam memang akan cepat turun. Saya lebih rela memberikan anak saya supplemen organik berbanding produk sintetik. huhu


2. Vitalea For Children


Ianya dihasilkan dengan rangkaian 18 vitamin dan mineral yang komprehensif. Setiap hidangan menyediakan 100% Nilai Harian kesemua lapan vitamin B, serta vitamin C, D dan E, yang memainkan peranan penting untuk menyokong tubuh yang sihat.

Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan, dan ia dimaniskan secara semula jadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi. Wow! tidak seperti gula-gula diluar yang hanya akan merongakkan gigi bayi kita.

Bebas gluten dan berperisa anggur lazat yang pasti digemari oleh si manja.

3. Mealshake



Sumber yang baik bagi serat dan protein. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan. Ia adalah penting untuk pertumbuhan dan perkembangan, membekalkan asid amino yang diperlukan untuk penghasilan protein.

Kaya dengan kalsium dan zink. Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat. Zink memainkan peranan yang penting dalam pertumbuhan. Mealhshake turut membantu meningkatkan sistem daya tubuh dan menambahkan selera makan anak kita. Ibu bapa yang ada anak kurang berat badan, mehlah beli mealshake untuk dia.

4. Omega guard


Minyak ikan dari perairan Jepun ini ternyata mampu boost imun anak kita. Ianya bersifat anti keradangan atau anti inflamasi yang membantu mengurangkan simptom jangkitan kuman, semput dan sebagainya. Ianya juga bagus untuk digunakan bagi mengurangkan kahak berlebihan.

Cadangan set ini sangat terbaik. Ianya sesuai untuk anak-anak. Jika anda seorang ibu yang masih breast feeding, saya ada cara yang sesuai untuk membantu anda.

Jika baju, tudung, kasut dan banyak lagi kita boleh berhabis duit, why not untuk kesayangan kan? Daripada kita bersusah hati, anak warded, lagilah semua benda tidak kena.

Melaburlah untuk anak demi kesihatan mereka kan mommy. Jom! dapatkan supplemen ini dari saya sekarang juga.


Puan Zarina
Tel/Wassap:0198583575
Facebook: Zarina Ismawi Ommasihat
Page: Ommasihat
Email: zarinaimaging87@mail.com



Cara Merawat Anak Demam Dan Batuk Berkahak Tanpa Ubat Hospital- Sekarang ni musim anak-anak demam dan batuk berkahak. Kalau lalu kat ward Paed, SCN, NICU, sedihnya melihat anak-anak yang terbaring sahaja. Bahkan ramai pula yang mengunjungi kaunter x-ray untuk membuat pemeriksaan x-ray bagi memastikan mereka bebas jangkitan kuman atau tidak.- Cara Merawat Anak Demam Dan Batuk Berkahak Tanpa Ubat Hospital.


Bergelar seorang ibu adalah saat-saat yang paling indah bagi wanita selepas berstatus isteri orang. Kehadiran si kecil mewarnai hari-hari mendatang dengan penuh ceria dan kesyukuran. Mana tidaknya, teletah si manja mampu mencuit hati. Hilang penat seharian bekerja melihat si comel tersenyum. Betul tak?





Namun, bila mereka diuji dengan demam, batuk berkahak, asyik menangis, kita sebagai ibu bapalah yang paling risau kan. Fikirkan kerja, tambahan lagi jika pekerjaan kita sangat susah untuk apply cuti. Stress ke tidak kalau gini?


Fasa 2 tahun ke bawah adalah fasa yang agak kritikal bagi seorang kanak-kanak. Sebab apa tau, mereka masih dalam fasa untuk membina antibodi sendiri. Sebab tu, umur begini mereka selalu jatuh sakit. Tapi, kita tidak boleh membiarkannya begitu saja kan. Sebagai ibu bapa, biarlah kita gunakan kudrat yang ada demi anak, asalkan mereka sihat. Lagi merisaukan jika mereka warded sampai berminggu-minggu. Betul tak?


Sebagai ibu, kita sangat memahami perkara ini. Anak saya Umar, kerap juga demam, batuk berkahak, hilang selera makan, gusi berdarah dll. Sehinggakan dia tidak mahu makan langsung dalam masa beberapa hari. Tubuh badannya susut mendadak. Ibu mana yang tidak risau kan.


Walaupun, saya seorang penjual supplemen, ianya bukanlah bermaksud saya menolak rawatan doktor dan sebagainya. Supplemen adalah alternatif yang saya pilih selepas berjumpa doktor. Semasa anak saya sakit tu, saya bawa dia ke Klinik 1 Malaysia, bawa ke staff klinik hospital, bawa ke Doktor Pakar Kanak-Kanak di klinik swasta.


Anak saya memang diberikan ubat demam dari doktor. Namun, bila melihat demam dan batuknya tidak juga kebah, saya ambil alternatif lain iaitu memberikan set shaklee untuk boost sistem imun mereka.





Set Meningkatkan Sistem Imun Anak


1. Mealshake




Sumber yang baik bagi serat dan protein. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan. Ia adalah penting untuk pertumbuhan dan perkembangan, membekalkan asid amino yang diperlukan untuk penghasilan protein.


Kaya dengan kalsium dan zink. Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat. Zink memainkan peranan yang penting dalam pertumbuhan.





Mealshake ni juga sangat sesuai untuk diambil oleh kanak-kanak yang kerap demam dan sebagainya. Ianya juga mampu menambah selera makan anak kita ketika demam. Cara penyediaan mealshake ini juga berbeza bagi peringkat usia. Beli dengan saya, saya akan ajar cara yang betul untuk anda.

2. Omega guard

Omega guard shaklee menyediakan minyak ikan tulin yang kaya dengan DHA dan EPA yang membantu meningkatkan sistem imun dan mengurangkan keradangan pada anak-anak. Nak tahu apa beza minyak ikan shaklee dan minyak ikan yang lain?





Pastikan anda membeli minyak ikan bukan minyak hati ikan yang bertoksik dan keberangkalian ada merkuri yang tercemar itu.











3. Nutriferon

Nutriferon ini adalah serbuk yang rasanya manis adalah kajian dari Dr Kojima, pakar sistem imunisasi dari Jepun. Kajian pakar tau. Bukan produk rebrand ke apa ke.

Campuran botani lazat diperbuat daripada biji labu, biji plantago, Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Ianya membantu boost sistem imun anak kita. Teringat semasa Umar saya mengalami bengkak gusi bulan lepas, makan tak nak, menyusu jelah dia mau. Nak tahu apa yang saya bagi dia? Nilah, nutriferon ni.

Mesti Baca..!!!>>>>> Anak Mengalami Bengkak Gusi, Apa Nak Buat?






Tiga produk ini sangat bagus untuk disimpan sebagai stok di rumah untuk emergency case. Sebagai ibu yang bekerja, saya tak kisah melabur untuk kesihatan anak. Daripada saya risau, tidak fokus bekerja kerana fikirkan kesihatan anak, saya lebih rela melabur membeli supplemen ini untuk mereka. Saya tidak mahu anak bergantung dengan ubat hospital semata-mata, juga tidak mahu mereka bergantung dengan supplemen 100%. Jadi, saya ambil langkah berikan supplemen jika perlu. Tambahan lagi, saya tidak meragui akan selamatnya produk shaklee ini. 100% organik dan tidak membahayakan kesihatan.
 
Berapa sangatlah produk ini jika dibandingkan dengan telatah mereka yang menceriakan kita. Bukan kita yang membahagiakan mereka, tapi kehadiran mereka yang sangat membahayakan mereka. kan? Sayang anak, mama hadiahkan kesihatan yang baik ya. Daripada mereka warded, huhu. Mama tak sanggup!
 
Jika anda ingin mendapatkan produk ini dari saya, anda boleh hubungi saya sekarang juga. Saya akan guide anda cara pengambilan yang betul.
 
 
Puan Zarina
Pengedar Shaklee Anda 
Tel /Wassap:019.858.3575
Facebook: Zarina Ismawi Ommasihat
id Shaklee: 1244624
Powered by Blogger.