Petua Cepatkan Luka Sembuh Selepas Melakukan Laparoscopy

Anda pernah melakukan prosedur laparoscopy?Tercari petua nak cepatkan luka sembuh selepas melakukan prosedur ni? Apa itu laparoscopy sebenarnya?Meh nak share ye.

Laparoscopy adalah sejenis pembedahan invasive(kurang sakit) yang memerlukan doktor melakukan pembedahan kecil di bahagian  bawah abdomen anda. Namun, ianya bergantung di bahagian manakah organ yang terlibat. Prosedur ini mengambil nama dari laparoskop, iaitu alat panjang yang mempunyai kamera video kecil dan cahaya pada hujungnya yang digunakan dalam prosedur ini.

Image result for laparoscope


Pakar bedah akan memasukkan alat ini melalui potongan kecil yang dilakukan pada awalnya, dan  mereka boleh melihat di monitor video organ yang berada di dalam abdomen anda. Kamera yang berada di hujung laparoscope akan memancarkan imej organ di dalam perut ke monitor televisyen.

Image result for laparoscope
Laparoscope instrumen


Pada awalnya, Doktor hanya menggunakan kaedah ini untuk pembedahan pundi hempedu dan pembedahan ginekologi. Kemudian ia juga digunakan untuk usus, hati, dan organ lain. Pembedahan yang dilakukan sekitar 6 hingga 12 inci. 


Kebaikan Laparoscopy:

#kurang rasa tidak selesa selepas pembedahan kerana pembedahan lebih kecil dilakukan.


#lebih cepat untuk melakukan semula ke aktiviti harian

 #parut yang lebih kecil 

#lebih cepat keluar hospital

#mungkin ada parut dalaman yang kurang apabila prosedur dilakukan secara fesyen yang sedikit invasif berbanding pembedahan terbuka standard.

Kemajuan teknologi yang semakin pesat, terdapat prosedur yang menggunakan komputer robotic system. Controlnya dilakukan di bahagian tepi tanpa contact direct ke dalam bahagian abdomen pesakit seperti sebelum ini.


Related image


PETUA CEPAT LUKA SEMBUH

Saya faham sangat perasaan mereka yang pernah mengalami pembedahan. Kerana saya bersalin anak pertama juga dengan bersalin czer. Once ubat bius dah hilang, hanya Tuhan jelah yang tahu apakah perasaannya. Nak bergerak sangat memang tak dapat. Nak membuang air besar, sampai berlinang air mata ni.

Selalunya doktor hanya akan memberikan anda ubat tahan sakit setelah melakukan prosedur ini. Antibiotik juga turut diberikan bagi mengelak berlakunya jangkitan kuman berlaku di kawasan surgery.

Sebaiknya, anda perlu banyakkan berehat. Elakkan dulu mengangkat benda yang berat. Kita masih tak tahu dalamannya adakah sudah cepat sembuh atau belum.




CEPATKAN LUKA SEMBUH DENGAN POLIFENOL!

Polifenol adalah sekumpulan bahan semulajadi yang terdapat di dalam tumbuh0tumbuhan dan buah-buahan yang berperanan memberi warna dan melindungi ianya dari penyakit.

Terdapat lebih 8000 polifenol yang dikenalpasti dalam makanan seperti teh, anggur, coklat, buah buahan dll.

Resveratrol adalah salah satu daripada jeni Polifenol. Polifenol memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan, melindungi sel dalam tumbuh dari kerosakan. Ianya mampu memperbaiki hingga ke peringkat sel.


Image result for polifenol


VIVIX ADALAH SUPPLEMEN YANG ANDA PERLUKAN.

Vivix kaya dengan Polifenol. Cecair pekat seakan ribena inilah yang anda perlukan untuk mempercepatkan luka dalaman anda sembuh. Tak caya?


Yati ni customer saya dari JB. Dia beli vivix sebab bersalin czer. Sehinggakan suami dia bagitau macam bukan orang bersalin czer je. Nak bagi testimoni saya, kang orang bagitau saya bias. hehe. Tapi sejujurnya, saya ambil shaklee sebab saya bersalin czer. Sakit oo.


BAHAN-BAHAN LAIN VIVIX

Image result for bahan-bahan vivix

Selain terkenal dengan muscadine grape, dalam vivix ni juga terdapat lobak ungu, elderberry dan japanese knorweed. Ianya mempunyai banyak keistimewaan seperti anti radang, anti inflamasi, tingkatkan sistem imun dan banyak lagi.

TESTIMONI SURGERY












Sakit selepas pembedahan tu, kita jelah yang tahu. Nak cerita kat semua orang, mereka tak akan faham apa yang kita rasa. Tak rugi tau kita melabur untuk kesihatan. Biar luka dalaman cepat sembuh, kita tak risau kesan di masa akan datang. Percayalah. Sihat ni nikmat yang besar. Barang kemas kita kemain nak beli dan simpan dalam almari kan, lelaki pulak, nak tukar kereta, modified sini sana, tapi, nak beli untuk kesihatan tubuh kita ni berkira sangat. Janganlah macam ni kan. Tubuh sihat, hati senang.

Anda ingin mendapatkan vivix ini secara online? 

Beli Online Di Sini

atau anda ingin mendapatkan VIVIX ini dengan harga murah dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE? tAK NAK JIMAT 15-20% diskaun? dan nantikan promo hebat khusus untuk anda sebagai ahli yang osem?

CARA DAFTAR AHLI SHAKLEE


Atau anda boleh menghubungi saya terus di : 

Zarina Ismawi
0198583575
ID 1244624
FB Zarina Ismawi Ommasihat
IG shaklee_sibu

Saya akan cuba memberikan konsultasi yang terbaik untuk anda. Terima kasih kerana melayari website saya.


Bacaan Tambahan:

Cepatkan luka bersalin czer sembuh
Tips Kurus Selepas Bersalin Czer

Labels: , , , , , , ,