Pencuci Muka Yang Sesuai Dan Selamat Untuk Psoriasis

/
0 Comments
Saya pernah berhadapan dengan pesakit yang ada masalah psoriasis, Kesian sangat melihat kulit mereka yang mengelupas teruk. Bahkan ada yang sukar nak mencari pencuci muka yang sesuai dan selamat. Ialah kan, mereka yang ada masalah psoriasis ni, kulitnya sangat sensitif, tak dapat nak guna produk sebarang. Takut makin teruk. Kesian melihat mereka asyik menggaru. Ada yang kulitnya sampai terkopak berdarah. Kesian.

Apa itu Psoriasis?

Psoriasis  merupakan masalah keradangan pada kulit dan ianya dikatakan berkaitan dengan gangguan sistem autoimun. Kira-kira 2 hingga 3 peratus penduduk di Malaysia mengalami masalah psoriasis. Ini termasuk kanak-kanak dan orang dewasa.

Kulit akan menjadi seakan-akan bersisik dan berkerak tebal dikebanyakan bahagian tubuh badan terutamanya di bahagian kaki, bawah punggung, lutut, siku, tangan serta kulit kepala.






Kita pandang sekilaspun rasa seram jugak kan. Apatah lagi mereka yang menanggungnya kan. Jom, kenali jenis-jenis psoriasis ni.


Pustular psoriasis, kulit merah dan bersisik di telapak tangan dan / atau kaki dengan pustula kecil.


Guttate psoriasis, yang sering bermula pada zaman kanak-kanak atau dewasa muda, kelihatan seperti  bintik-bintik kecil, merah, terutama pada kawasan badan dan anggota badan. Pencetus mungkin jangkitan pernafasan, tekak strep, tonsilitis, stress, kecederaan pada kulit, dan penggunaan ubat anti-malaria dan beta-blocker.


Psoriasis songsang, kelihatan seperti luka merah yang berkilat, berkilat yang muncul di lipatan kulit, seperti ketiak, kawasan selangkangan, dan di bawah payudara


Psoriasis Erythrodermic,  seperti kemerahan berkulit api yang bertompok, ianya terjadi disebabkan refused untuk mendapatkan rawatan segera seperti ubat-ubatan.


Bila kita dah kenal jenis psoriasis ni, kita akan lebih faham mengapa mereka yang mempunyai psoriasis perlu cerewet memilih produk yang mereka guna.


PENCUCI MUKA BERASASKAN TUMBUH-TUMBUHAN ORGANIK


Antara tips penting yang anda perlu tahu adalah, pilih skincare atau pencuci muka yang berasaskan bahan organik. Ada ke produk ni di pasaran? Ada.


Anda pernah dengar tentang Youth Shaklee?


Ianya adalah produk 100% vegan.

Bebas 1500 bahan kimia.
Diuji secara klinikal keatas manusia dan bukannya haiwan.
Diuji oleh pakar kulit dan pakar mata.


Pencuci Muka Youth ni namanya LUMINOUS GEL OIL CLEANSER. Ianya 3-1, tidak mengandungi sabun, memiliki p-H yang seimbang, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhaluskan dengan lembut, mencuci dan mempersiapkan kulit anda agar kelihatan lebih bersinar dan sihat. Kandungan Vital Repair, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau yang ternyata mampu membersihkan kulit anda sehingga jauh ke dasar.

Image may contain: one or more people, text and closeup


Image may contain: one or more people, text and closeup


Image may contain: one or more people and closeup


Tak sangka kan, produk organik ni mampu memberikan kesan yang sangat cepat. Produk dari alam semulajadi memang macam ni. Anda yang ada psoriasis, jangan putus asa, masih ada produk yang mampu anda guna untuk atasi masalah anda. Lepas ni, katakan tidak dah dengan masalah psoriasis. Saya up lagi satu testimoni.

SAYA DAH LAMA TAK GUNA SKINCARE, SEBAB PSORIASIS AKAN KELUAR BALIK

Hari tu saya pernah refer 1 kes psoriasis (masalah kulit yang kronik) kepada pakar kulit.

Saya cakap la orang tu tahan sebab dia ok kejap, then tumbuh balik. Walaupun memang on regular steroid.

First thing dermatologist cakap,

Memang gitulah sifat psoriasis. Dia ok kejap, nanti balik lagi. Walaupun dah on ubat.
Dalam hati aku dah doakan yang baik2 kat mak cik tu sebab dia menangis-nangis, merayu nak jumpa pakar kulit.
Orang yang ada psoriasis tahulah macammana deritanya kan?
Gatalnya..
Merenyam nya..
Aku tak pernah rasa, dengar orang cakapla.
Dan dorang ni jugak nak pilih sabun mandi ke, syampu ke, skincare kena pilih yang takde bahan kimia.
Kalau tak, mungkin boleh breakout psoriasis tu.
Sampai ada sorang isteri ni dia nak test skincare tu selamat ke tak, ada bahan kimia bahaya ke tak dia suruh suami dia yang ada psoriasis pakai dulu.
So banyak skincare yang dia try, dari yang murah hingga yang mahal. Local ka, import ka tapi 1 pun x sesuai dengan kulit suami dia. Mesti keluar psoriasis tu.
Kalau dah keluar psoriasis dia, skincare tu mungkin ada bahan kimia la.
Aduiiii.. bertuah punya bini..🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
Baru2 ni lepas YOUTH keluar, macam biasa la sesi uji suami dulu.
Amazingly, tak keluar breakout psoriasis dia. Kulit lagi lembut adalah..
So, dorang suami isteri pun gunalah set YOUTH dengan gembira.
So, kalau uolss ada masalah kulit, sensitif dengan bahan kimia, YOUTH adalah harapan terbaru korang.
Dah lama tak cuci muka, inilah jawapannya.



Jadi, macam mana? anda dah semakin yakin? Jangan dibiarkan wajah yang sekian lama tidak dicuci itu menjadi perkara yang menstresskan anda. Pakai satu tube ni lama tau. Berbulan jugak. Sudah tiba masanya anda katakan selamat tinggal kepada psoriasis!

Jom! hubungi saya sekarang untuk mendapatkan pencuci muka youth ni. Produk laris di pasaran. Tak sampai 3 hari, sold out 500 set! Fuh! Hubungi saya di 0198583575.


You may also like

No comments:

Powered by Blogger.