Petua Cerahkan Kulit Muka Seperti Artis Korea


Gelombang Korea semakin meletup kan sekarang ni. Tengoklah artis dia. Especially yang wanita, pergh! kulit mulus bagai telur rebus. Teringin juga nak tahu, apa petua cerahkan kulit muka  artis korea ni. Awet muda giler beb. Setelah melihat bagaimana mereka menjalani rutin harian dan penjagaan wajah, ada beberapa perkara yang mungkin kita boleh ikut. Yang tidak baiknya seperti melakukan pembedahan plastik dan yang sewaktu dengannya tak yahlah ikut ye. Sebabnya? ada banyak cara nak cerahkan kulit tanpa melakukan pembedahan plastik. Jom lihat bagaimana cara mendapatkan kulit cantik seperti artis korea.

# Amalkan cara penyediaan makanan yang sihat




Kalau kita perhatikan, kebanyakan orang korea ni suka makan makanan yang mentah, fresh direbus dan dipanggang. Jarang sangat mereka makan makanan yang bersantan, berminyak macam kita. Pengambilan nasipun dalam jumlah yang sedikit, namun sayur dan buah-buahan memang banyak. No wonderlah kulit mereka memang sangat cantik, cerah dan mulus.


#Minum banyak air kosong



Tubuh kita terdiri daripada 85% molekul air. Air ini membantu sistem bendalir dalam tubuh kita untuk terus berfungsi dengan baik. Jika badan kita mengalami dehyration, banyak sangat sistem terjejas. Salah satunya, darah beroksigen tidak mampu dialirkan ke seluruh tubuh. Jadi, apa yang terjadi jika bekalan oksigen terputus? Untuk pengambilan yang normal, sekurang-kurangnya kita perlukan 1L air untuk setiap 25kg berat badan kita.


Air membantu kita lebih awet muda. Kulit akan lebih sihat, berseri dan tidak bermaya. Sel kita akan lebih sihat. Kecantikan dalaman mampu mempengaruhi bahagian luaran. Nak awet muda? Jom minum air banyak!


# Pengambilan Teh Hijau




Teh hijau memiliki banyak sangat keistimewaan. Di samping membantu menurunkan berat badan, ianya mampu mendetokskan toksin dari dalam tubuh kita. Kadang kala, wajah kita kusam dan tidak berseri disebabkan toksin yang banyk berkumpul dalam badan dan tidak disingkirkan. Jadi, anda perlu detoks untuk mendapatkan kulit muka yang lawa, cerah dan gojes! Jika anda suka tidur lewat, muka kelihatan malap dan  kusam, anda perlulah mengambil secawan teh hijau esok paginya bagi mengurangkan wajah yang sembab. Tak percaya? Cubalah dulu! Ini petua salah seorang artis korea tau! Baca di sini tentang detoks.


#Sauna



Perasan tak, kenapa orang korea atau Jepun suka sangat pergi sauna. Nak kurus? Of kos lah kan, Boleh bakar lemak. Tapi, nak tau tak apa lagi kelebihan bersauna? Sebenarnya, bila kita bersauna, toksin dalam tubuh kita akan disingkirkan bersama peluh. Pengaliran darah akan menjadi lebih lancar. Barulah kulit akan nampak lebih cerah, licin dan cantik. Kalau kita orang melayu ni, bertangaslah. Hari tu, lepas bersalin Umar, mak saya suh bertangas. Memang berpeluh giler weh. Badan rasa lebih cergas dan ringan. Hehehe. Tak sabarnya nak "bersauna" ala tradisional neh.

#Masker




Orang korea ni kalau tak pi merawat muka dalam seminggu memang tak sah. Paling kurangpun mereka akan buat masker sendiri di rumah. Masker timun dan tomato mampu membantu mencerahkan kulit. Kulit akan lebih bertenaga dan lembab. Kalau terlalu kering dan berminyak tak cantik jugak kan. Jadi, jomlah bermasker!


#Elakkan makan jajan dan makanan segera


Makanan segera begini sebenarnya banyak sangat perisa dan pewarna tambahan. Ianya hanya menjejaskan kesihatan dan memperlihatkan wajah kita akan lebih tua dari usia. Tak caya?Makanlah.


#Tidur awal dan elakkan stress


Pola tidur yang tidak teratur sebenarnya boleh mempengaruhi kitaran sistem dalam tubuh kita. Ianya akan memaksa tubuh kita untuk bekerja lebih masa. Malam adalah saat di mana sel tubuh berehat dan berganti. Bayangkan jika berterusan memaksa tubuh untuk terus berjaga. Mata akan sembab, kulit akan kusam. Kita akan nampak tua dari usia percayalah.



[comel je baby neh, kan]


Stress. Salah satu perkara yang perlu kita elakkan untuk sentiasa kelihatan cantik adalah stress. Stress mampu merosakkan vitamin dalam tubuh kita. Terutamanya vitamin cantik iaitu Vitamin C. Nak kulit cantik dan berseri, elakkan stress!



PETUA CERAHKAN KULIT MUKA SECARA SEMULAJADI

Selain tips diatas, ada cara mudah lagi untuk dapatkan kulit wajah yang cerah, licin dan mulus. Meh, saya share ye.



[Pengguna Tegar Produk Shaklee Since 2008]

Model dalam poster kat atas tu adalah anak shaklee saya. Namanya Dyg Norsiha. Lepasan Unimas. Saya pernah face to face dengan beliau. Tak sangka sangat dari kulit gelap dan kusam, kini tampil dengan kulit wajah cerah, putih mulus. Bila dikorek rahsia. Rupanya dia pengguna tegar produk shaklee since 2008. Pergh! lame giler, mana tak cantik sangat. Muslimah menutup aurat lagi tu.


Image may contain: 2 people, people smiling, closeup

SET KECANTIKAN SHAKLEE

1. VIVIX. Produk terunggul keluaran shaklee ni memang tak dapat dinafikan kelebihannya. Gabungan anggur muscadine, lobak ungu, poliganum dan elderberry mampu memanjangkan telomero anda. Telemero ini seperti cap di hujung kromosom yang melindungi sel kita dari sebarang radikal bebas. No wonder orang yang ambik vivix kelihatan awet muda dari usia. Bersifat anti penuaan rupanya.


Beli online di sini

2. Collagen Powder. Collagen dari sisik ikan merah dari laut dalam ini bukan calang-calang. Ianya mampu mencerahkan kulit seawal 7 hari. Ianya bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6. Badan kita tidak mampu menghasilkan sendiri kolagen bila usia dah meningkat tau. Kena top up kolagen. Ha! Ambillah kolagen  shaklee ni. Memang tak nyesal.

Beli online di sini


3.ESP. ESP ni apa sebenarnya? Esp ini adalah serbuk tepung berasaskan soya. Ianya sumber protein dari soya non GMO. Iaitu genetiknya yang tidak diubah. Sel kita terdiri dari protein, jadi, kita sangat perlukan protein untuk memperbaiki sel yang rosak serta mengantikan yang telah rosak kepada sel yang baru. Kulit kita akan lebih cerah dan mulus jika mengambil esp secara konsisten.

Beli Online Di sini

4. Vitamin C Sustained Release. Badan kita tidak mampu menghasilkan vitamin C. Jadi, nak tak nak, kita perlukan vitamin c untuk kegunaan tubuh. Vitamin C membantu membina kolagen. Seiring dengan usia, vitamin c ni mudah sangat musnah akibat radikal bebas seperti tabiat merokok, terdedah kepada radiasi, stress dan lain-lain lagi. Diformulasi dengan teknik pelepasan secara 100mg setiap 1 jam bagi memastikan tubuh kita sentisa dibekalkan dengan vitamin c.


Beli online di sini


5. Vitamin E. Vitamin E shaklee ni kaya dengan anti oksidan. Ianya juga diekstrak dari biji anggur. Ianya mampu membantu anda menghilangkan parut di wajah dan melicinkan kulit anda. Nak buat maskerpun boleh.


Beli Online Disini


TESTIMONI SET KECANTIKAN SHAKLEE




Image result for TESTIMONI COLLAGEN POWDER SHAKLEE



Image result for TESTIMONI COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Image result for TESTIMONI VITAMIN C


Cantik giler kulit mereka ni kan. Ni ha. Nak jugak kenalkan model paling gempak ommasihat neh. Sapa?





Nilah ommasihat. Pengguna tegar produk shaklee jugak.hehe. Anda yang berjaya baca sampai habis ni tak teringin ke nak beli set kecantikan shaklee ni? Tinggal klik je kat produk atas tu. Atau anda boleh menghubungi saya terus untuk mendapatkan konsultasi yang betul. Cantik secara semulajadi lagi power, tak menyakitkan berbanding certain orang yang suntik sana sini kan. Jom! Dapatkan supplemen kecantikan ala korea anda hari ini juga!

No comments:

Powered by Blogger.