Petua Awet Muda Dan Muka Berseri Dengan Bahan Semulajadi

Tak semua orang dikurniakan wajah ala " baby face" , even dah berusia tapi masih kelihatan seperti muda belia. Pernah tak anda disapa dengan panggilan makcik, walhal anda baru berusia 30-an. Pergh! Pasti hati anda berkecai bagaikan gelas kaca yang dihempas ke lantai. Praaaiiiiii(sound effects. hehe). Tak boleh jadi neh, low sangat self esteem jadinya. Ata rasa simpati kat anda, hari ni nak share petua awet muda agar wajah anda semakin berseri-seri setiap hari dengan menggunakan bahan semulajadi di rumah kita sahaja.

Elakkan perkara ini jika anda ingin kekal awet muda

#Kurang minum air kosong.
#Makanan berminyak dan berlemak.
#Stress
#Tidak suka senyum
#Berfikiran negatif
#Suka buruk sangka
#Obesiti
#Tidak bersenam


Petua Awet Muda Dan Wajah Berseri


#Minum air kosong dengan banyak. Badan kita sendiri terdiri daripada molekul air. Sistem badan kita digerakkan oleh air kebanyakkannya. Sel kita perlukan air untuk kelihatan lebih segar. Anda nak tahu, terdapat kajian yang dilakukan bahawa, minum air selepas bangun tidur juga mampu meningkatkan sistem metabolisme kita, hydrate diri kita, membantu tubuh menyingkirkan toksin, memberikan bahan bakar kepada otak untuk berfungsi dan membuatkan kita kurang makan.


#Gunakan bedak sejuk. Anda boleh menghasilkan bedak sejuk sendiri dari rumah. Anda boleh menggunakan beras pulut. Sangaikannya ke dalam kuali tanpa minyak. Tumbuk halus atau anda boleh blendakan, siap! SK2 dari beras kan? Kot-kot wajah anda seperti orang Jepun. Beras sememangnya sangat bagus untuk kesihatan kulit. Anda pernah dengar tentang mandi air beras untuk mendapatkan kulit yang lembut dan berseri? Nak naikkan seri wajah kata orang. Orang yang mengamalkan ini secara konsisten akan kelihatan awet muda. Percayalah.





# Amalkan pengambilan madu dan cinamon. Madu sememangnya terkenal dari segi pengubatan kesihatan secara semulajadi. Kayu manis pula dikatakan bersifat anti penuaan. Gabungan keduanya akan memberikan kita kesihatan dalam dan luar. Wajah akan lebih awet muda berseri-seri. Anda boleh juga menggunakan madu tersebut sebagai masker. Kayu manis juga mampu melembutkan kulit.







#Amalkan vivix shaklee. Vivix shaklee ternyata memiliki rumusan yang jauh lebih baik dari resveratrol itu sendiri. Resveratrol mempu bertindak sebagai anti penuaan, Ianya mampu melindungi sel DNA dari radikal bebas yang memendekkan telomero kita. Telomero bagaikan cap yang berada di hujung kromosom untuk melindungi sel DNA kita. Kajian yang dilakukan kepada pengguna vitamin shaklee ternyata telomero mereka lebih panjang! wow!










#Collagen Powder. Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah. Ianya bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6. Berat molekul adalah 1000 dalton, saiz yang kecil untuk penyerapan yang tinggi. Ianya kolagen terbaik berbanding di pasaran.






#ESP. Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:

✅Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk n fungsi kulit yang optimum.
✅Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
✅Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
✅Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
✅Menyokong pengeluaran asid amino glutation




Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Vitamin C




Vitamin C shaklee diformulasi khusus untuk dilepaskan secara berperingkat. Setiap 1 jam akan dilepaskan 100mg selama 5 jam dengan konsisten. Vitamin C sangat diperlukan tubuh untuk membantu menyerap vitamin serta ianya bagus untuk membantu membina kolagen. Disamping itu, vitamin c terkenal sebagai vitamin cantik untuk kulit.

GLA. Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:
✅Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
✅Mengekalkan kelembapan kulit.
✅Melawan keradangan


TESTIMONI THE RADIANT SET




























Jika dalamnya, kita dah jaga, luarannya kenalah juga dijaga baik, betul tak? Anda pernah dengar tak skincare 100% semulajadi? Bebas 1500 bahan kimia bahaya? Diuji secara klinikal? Jaminan 10 tahun lebih muda?



BACA : TESTIMONI YOUTH SHAKLEE
Skincare terbaru keluaran shaklee ini ternyata mampu memukar anda. Tak percaya? Jangan lupa klik testimoni di atas tu ye.

Berminat untuk mendapatkan wajah berseri dan awet muda dengan the radiant set ni? Jangan lupa hubungi saya sekarang juga. Biar suami pandang awak seorang je uoolsss.

=)

No comments:

Powered by Blogger.