Muka Berlubang, Bekas Jerawat Kembali Licin

/
0 Comments
Adakah anda memiliki kulit wajah yang berlubang? Hasil dari bekas jerawat batu terdahulu? Ianya menimbulkan rasa stress dan low self esteem kan? Sebab apa? kebanyakan mereka yang memiliki wajah seperti ini akan kelihatan lebih tua dari usia. Orang lain nak sentuh kulit wajahpun rasa geli. Belum lagi add on dengan berminyak semuanya. Waduh!

Nak nangis ke nak joget melayu kalau asyik jadi perhatian mamarazi?

Image result for muka jerawat batu

Anda nak tahu apakah punca liang pori di wajah anda sangat besar? Banyak sangat faktor sebenarnya. Contohnya, anda pernah memiliki wajah yang ada jerawat batu. Tambahan lagi habit anda yang suka memicit jerawat tu sehingga keluar nanah dan darah. Kalau kupas bawang oklah juga kan, ni mengorek jerawat tu pulak yang jadi habitnya. Habit macam ni tak baik sebab boleh meninggalkan bekas pada wajah. Nampak hodoh. Dan ianya boleh menyebabkan kulit di wajah akan berlubang. Ada lekuk-lekuk yang tidak cantik.

Image result for jerawat yang dikorek

Adakah anda salah seorang yang suka pergi buat facial muka? Anda nak tahu, facial muka terlalu kerap salah satu penyebab kulit muka anda berlubang dan membuatkan kulit kemerah-merahan.

Image result for facial muka 

Kerap mencuci muka dengan air panas juga boleh menyebabkan liang roma akan semakin terbuka  besar. Elakkan juga kerap melakukan sauna. Sauna sangat bagus dalam menyingkirkan toksin dari tubuh, namun ianya mampu membuatkan liang roma semakin besar.


TIPS MERAWAT MUKA BERLUBANG


#Cuci wajah dengan air sejuk. Air sejuk boleh mengecilkan liang pori di wajah. Anda juga boleh meletak ais direct di kulit yang berlubang supaya liang pori semakin kecil. Ingat! anda perlu konsisten tau.


  Image result for ais ketul 


#Masker yogurt. Yogurt  boleh membantu melembabkan kulit, menyegarkan dan mencerahkan kulit anda. Ianya juga mampu menghilangkan kesan kemerah merahan di wajah anda dengan cepat. Jadi, kena rajin membelai wajah tau!



Image result for yogurt



# Amalkan pengambilan makanan tinggi protein. Sel kita terbina dari protein. Jadi, untuk menghasilkan sel yang baru dan sihat, kena tingkatkan pengambilan protein dalam menu harian tau. Banyak sangat resepi yang berasaskan protein yang anda boleh buat. [Kacang soya non gmo kaya protein]



Image result for protein tinggi

  

# Banyakkan pengambilan air kosong. Tubuh kita terdiri daripada 75% air. Air membantu proses metabolisme tubuh. Sistem badan kita juga disokong oleh bendalir. Jadi, anda perlu tahu keperluan air untuk kesihatan badan anda.

Related image
  

RAWATAN SEMULAJADI DARI DALAM UNTUK MASALAH KULIT 


 Amalkan vivix shaklee. Vivix shaklee ternyata memiliki rumusan yang jauh lebih baik dari resveratrol itu sendiri. Resveratrol mempu bertindak sebagai anti penuaan, Ianya mampu melindungi sel DNA dari radikal bebas yang memendekkan telomero kita. Telomero bagaikan cap yang berada di hujung kromosom untuk melindungi sel DNA kita. Kajian yang dilakukan kepada pengguna vitamin shaklee ternyata telomero mereka lebih panjang! wow!










#Collagen Powder. Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah. Ianya bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6. Berat molekul adalah 1000 dalton, saiz yang kecil untuk penyerapan yang tinggi. Ianya kolagen terbaik berbanding di pasaran.






#ESP. Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:

✅Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk n fungsi kulit yang optimum.
✅Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
✅Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
✅Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
✅Menyokong pengeluaran asid amino glutation




Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Vitamin C




Vitamin C shaklee diformulasi khusus untuk dilepaskan secara berperingkat. Setiap 1 jam akan dilepaskan 100mg selama 5 jam dengan konsisten. Vitamin C sangat diperlukan tubuh untuk membantu menyerap vitamin serta ianya bagus untuk membantu membina kolagen. Disamping itu, vitamin c terkenal sebagai vitamin cantik untuk kulit.

GLA. Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:
✅Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
✅Mengekalkan kelembapan kulit.
✅Melawan keradangan


TESTIMONI THE RADIANT SET
























Jika dalamnya, kita dah jaga, luarannya kenalah juga dijaga baik, betul tak? Anda pernah dengar tak skincare 100% semulajadi? Bebas 1500 bahan kimia bahaya? Diuji secara klinikal? Jaminan 10 tahun lebih muda?



BACA : TESTIMONI YOUTH SHAKLEE









Skincare terbaru keluaran shaklee ini ternyata mampu memukau anda. Tak percaya? Jangan lupa klik testimoni di atas tu ye.


Berminat untuk mendapatkan wajah berseri dan awet muda dengan the radiant set ni? Jangan lupa hubungi saya sekarang juga. Biar suami pandang awak seorang je uoolsss.



You may also like

No comments:

Powered by Blogger.