Adakah anda memiliki kulit wajah yang berlubang? Hasil dari bekas jerawat batu terdahulu? Ianya menimbulkan rasa stress dan low self esteem kan? Sebab apa? kebanyakan mereka yang memiliki wajah seperti ini akan kelihatan lebih tua dari usia. Orang lain nak sentuh kulit wajahpun rasa geli. Belum lagi add on dengan berminyak semuanya. Waduh!

Nak nangis ke nak joget melayu kalau asyik jadi perhatian mamarazi?

Image result for muka jerawat batu

Anda nak tahu apakah punca liang pori di wajah anda sangat besar? Banyak sangat faktor sebenarnya. Contohnya, anda pernah memiliki wajah yang ada jerawat batu. Tambahan lagi habit anda yang suka memicit jerawat tu sehingga keluar nanah dan darah. Kalau kupas bawang oklah juga kan, ni mengorek jerawat tu pulak yang jadi habitnya. Habit macam ni tak baik sebab boleh meninggalkan bekas pada wajah. Nampak hodoh. Dan ianya boleh menyebabkan kulit di wajah akan berlubang. Ada lekuk-lekuk yang tidak cantik.

Image result for jerawat yang dikorek

Adakah anda salah seorang yang suka pergi buat facial muka? Anda nak tahu, facial muka terlalu kerap salah satu penyebab kulit muka anda berlubang dan membuatkan kulit kemerah-merahan.

Image result for facial muka 

Kerap mencuci muka dengan air panas juga boleh menyebabkan liang roma akan semakin terbuka  besar. Elakkan juga kerap melakukan sauna. Sauna sangat bagus dalam menyingkirkan toksin dari tubuh, namun ianya mampu membuatkan liang roma semakin besar.


TIPS MERAWAT MUKA BERLUBANG


#Cuci wajah dengan air sejuk. Air sejuk boleh mengecilkan liang pori di wajah. Anda juga boleh meletak ais direct di kulit yang berlubang supaya liang pori semakin kecil. Ingat! anda perlu konsisten tau.


  Image result for ais ketul 


#Masker yogurt. Yogurt  boleh membantu melembabkan kulit, menyegarkan dan mencerahkan kulit anda. Ianya juga mampu menghilangkan kesan kemerah merahan di wajah anda dengan cepat. Jadi, kena rajin membelai wajah tau!



Image result for yogurt



# Amalkan pengambilan makanan tinggi protein. Sel kita terbina dari protein. Jadi, untuk menghasilkan sel yang baru dan sihat, kena tingkatkan pengambilan protein dalam menu harian tau. Banyak sangat resepi yang berasaskan protein yang anda boleh buat. [Kacang soya non gmo kaya protein]



Image result for protein tinggi

  

# Banyakkan pengambilan air kosong. Tubuh kita terdiri daripada 75% air. Air membantu proses metabolisme tubuh. Sistem badan kita juga disokong oleh bendalir. Jadi, anda perlu tahu keperluan air untuk kesihatan badan anda.

Related image
  

RAWATAN SEMULAJADI DARI DALAM UNTUK MASALAH KULIT 


 Amalkan vivix shaklee. Vivix shaklee ternyata memiliki rumusan yang jauh lebih baik dari resveratrol itu sendiri. Resveratrol mempu bertindak sebagai anti penuaan, Ianya mampu melindungi sel DNA dari radikal bebas yang memendekkan telomero kita. Telomero bagaikan cap yang berada di hujung kromosom untuk melindungi sel DNA kita. Kajian yang dilakukan kepada pengguna vitamin shaklee ternyata telomero mereka lebih panjang! wow!










#Collagen Powder. Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah. Ianya bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6. Berat molekul adalah 1000 dalton, saiz yang kecil untuk penyerapan yang tinggi. Ianya kolagen terbaik berbanding di pasaran.






#ESP. Badan dihasilkan dari protein dan dengan itu, untuk memiliki kulit yang sihat berseri, pengambilan protein yang mencukupi adalah penting kerana ia:

✅Membekalkan asid amino yang penting, yang tidak dihasilkan oleh tubuh anda untuk n fungsi kulit yang optimum.
✅Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat.
✅Terlibat dalam pemulihan serta pembaikan sel dan tisu kulit.
✅Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit.
✅Menyokong pengeluaran asid amino glutation




Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Vitamin C




Vitamin C shaklee diformulasi khusus untuk dilepaskan secara berperingkat. Setiap 1 jam akan dilepaskan 100mg selama 5 jam dengan konsisten. Vitamin C sangat diperlukan tubuh untuk membantu menyerap vitamin serta ianya bagus untuk membantu membina kolagen. Disamping itu, vitamin c terkenal sebagai vitamin cantik untuk kulit.

GLA. Kulit yang sihat bergantung pada jumlah asid lemak pada bahagian kulit terutamanya, asid gamma-linolenic (GLA). Asid lemak ini berperanan penting untuk mengekalkan kelembapan kulit dan juga:
✅Mengurangkan gatal dan kulit yang bersisik.
✅Mengekalkan kelembapan kulit.
✅Melawan keradangan


TESTIMONI THE RADIANT SET
























Jika dalamnya, kita dah jaga, luarannya kenalah juga dijaga baik, betul tak? Anda pernah dengar tak skincare 100% semulajadi? Bebas 1500 bahan kimia bahaya? Diuji secara klinikal? Jaminan 10 tahun lebih muda?



BACA : TESTIMONI YOUTH SHAKLEE









Skincare terbaru keluaran shaklee ini ternyata mampu memukau anda. Tak percaya? Jangan lupa klik testimoni di atas tu ye.


Berminat untuk mendapatkan wajah berseri dan awet muda dengan the radiant set ni? Jangan lupa hubungi saya sekarang juga. Biar suami pandang awak seorang je uoolsss.


Petua Atasi Kencing Kotor Dengan Cepat dan Berkesan | Anda pernah tak mengalami masalah kencing kotor? Seingat sayakan, saya pernah mengalami kencing kotor yang teruk sehingga sakit di bahagian bawah abdomen. Nak kencing terasa masin. Air kencing keruh. Rupa-rupanya ibu mengandung memang kerap terkena kencing kotor. 

Kencing kotor atau lebih dikenali sebagai (Urinary tract infection) merupakan jangkitan yang melibatkan buah pinggang, ureter, pundi kencing dan urethra. Ini adalah struktur yang melibatkan laluan urin sebelum disingkirkan ke luar tubuh.

Image result for anatomy elimination system

Mengapa wanita kerap mengalami kencing kotor berbanding lelaki?

Wanita berpeluang mendapat jangkitan pada salur air kencing disebabkan bakteria senang untuk bergerak menuju pundi kencing wanita  disebabkan saluran urethra wanita lebih pendek berbanding lelaki. Struktur anatomi wanita itu sendiri menyebabkan wanita berisiko untuk mendapat jangkitan kuman dalam air kencing.

Tanda Awal Anda Mengalami Kencing Kotor


-Rasa sensasi  yang kuat dan berterusan untuk membuang air kencing 
-Rasa sensasi terbakar atau panas  apabila kencing 
-Kerap membuang air kencing tapi dalam bilangan sedikit air kencing 
- Urine yang kelihatan berbuih
- Air kencing yang kelihatan merah, berwarna merah jambu cerah atau  berwarna coklat - tanda darah dalam air kencing(hematuria) 
-Kesakitan di bahagian pinggul, pada wanita - terutamanya di tengah pelvis dan di sekitar kawasan tulang kemaluan atau simfisis pubis

Adakah anda mempunyai tanda seperti di atas?
Jom, kenali organ manakah yang terlibat dalam masalah anda.

Bahagian saluran kencing yang terlibat
Simptoms
Buah Pinggang (acute pyelonephritis)
Rasa Sakit Pada Punggung atas dan sisi (flank)
Demam panas
menggigil
Loya
Muntah
Pundi Kencing (cystitis)
Tekanan pada pelvik
Kurang selesa pada perut
Kencing yang kerap dan menyakitkan
Darah dalam air kencing
Urethra (urethritis)
Rasa terbakar semasa kencing
Air kencing terkeluar

CARA MENCEGAH KENCING KOTOR


#Minum banyak cecair, terutamanya air kosong. Minum air yang banyak membantu mencairkan air kencing anda dan memastikan bahawa anda akan membuang air kecil lebih kerap - membolehkan bakteria dibuang dari saluran kencing anda sebelum jangkitan boleh bermula. 

#Minum jus cranberry. Walaupun kajian tidak konklusif bahawa jus cranberry menghalang UTI, ia mungkin tidak berbahaya.

 #Lap dari depan ke belakang. Lakukannya selepas kencing dan selepas pergerakan usus membantu menghalang bakteria di kawasan dubur dari merebak ke vagina dan uretra. 

#Kosongkan pundi kencing anda selepas hubungan seks. Juga, minum segelas air penuh untuk membantu bakteria disingkirkan.

#Elakkan produk feminin yang meragukan. Menggunakan semburan sembarangan atau produk feminin lain, seperti douches dan serbuk, di kawasan alat kelamin boleh merengsakan uretra. 

#Tukar kaedah kawalan kelahiran anda.  kondom  atau spermisida, semuanya boleh menyumbang kepada pertumbuhan bakteria.




RAWATAN SEMULAJADI MASALAH KENCING KOTOR

1. Pengambilan Alfalfa



Anda nak tahu, alfalfa adalah herba yang sangat popular dalam membantu merawat masalah kencing kotor.  Alfalfa mempunyai kesan diuretik pada badan, yang bermaksud ia meningkatkan aliran air kencing. Ini membantu untuk  membersihkan saluran kencing, yang boleh menjadi berkesan untuk memastikan pundi kencing sihat dan kuat. Selain itu,  alfalfa mengandungi vitamin dan mineral seperti zink, dan vitamin A, C, dan E yang juga berguna untuk menguatkan saluran kencing.


Alfalfa shaklee terbaik kerana ditanam di kawasan subur, Antelope Valley, California, Shaklee menuai alfalfa semasa di puncak kematangan - semasa berumur 2 tahun, untuk memastikan anda memperolehi kandungan nutrisi sebaik mungkin.


Selepas dituai, ia diletakkan untuk pengeringan di bawah udara segar dan sinar matahari panas California, dan Shaklee hanya menggunakan serbuk dedaun untuk menghasilkan tablet alfalfa.

Alfalfa Along The Road

2. Pengambilan Garlic Shaklee
Bawang Putih adalah tumbuhan dalam keluarga bawang, ditanam untuk kegunaan semasa memasak dan digunakan secara tradisional untuk kesihatan secara umum. Alisin, yang memberikan bau ketara bawang putih, adalah sebatian berharga dalam bawang putih yang mempunyai pelbagai manfaat seperti memelihara kesihatan tubuh. Ianya bertindak sebagai antibiotik yang membunuh bakteria.

3. Vitamin C




Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.

Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya. Ianya meningkatkan sistem imun kita dari sebarang jangkitan.

Berminat Untuk Mendapatkan Set Kencing Kotor ini? Hubungi saya sekarang juga. Jangan dibiarkan melarat sehingga kesemua organ sistem urinari anda bertambah kronik. Cegah sebelum parah!
Tinggal klik butang pink di bahagian kanan anda sekarang juga.
Adakah kulit anda sangat sensitif dengan certain  produk skincare? Nak tahu produk skincare untuk kulit sensitif dari bahan semulajadi? Wanita memang sangat risau jika ianya berkaitan dengan kesihatan wajah, fesyen dan berat badan. Tiga benda ni sangat mempengaruhi mereka. Kan? Lebih-lebih lagi jika melibatkan penjagaan wajah. Sebab kita akan berhadapan dengan public. Dan wajah itu sendiri adalah aset yang turut menyumbang kepada self esteem. Betul ke tak betul?

Sebelum tu, kita kena tahu simptom-simptom kulit sensitif dan berminyak. Antaranya adalah:

1. Kulit rasa gatal

Kulit terasa gatal selepas menggunakan produk pencuci muka. Jadi, elakkan produk yang ada natrium lauril sulfat dan amonium laureth sulfate, detergen keras yang biasa digunakan dalam pembersih muka dan sabun kerana ianya akan  memecahkan lipid semulajadi dalam kulit.

Image result for kulit muka gatal


2. Rasa Terbakar
Produk yang diformulasi dengan anti penuaan, bersifat mengelupas dan sebagainya akan memberikan kesan begini kepada kulit anda. Cuba elakkan produk yang mengelupaskan kulit. Ianya hanya akan menipiskan kulit anda dan menimbulkan kerengsaan pada wajah anda.


Image result for kulit rasa terbakar

3. Kulit Kemerah-merahan
Anda memiliki rosacea. Salur darah mengembang disebabkan pertukaran suhu. Contohnya, dari suhu sejuk, ke panas dan dari panas ke sejuk. Ianya akan memberikan kesan kepada kulit kita.

Related image


Untuk kulit sensitif ni, anda sangat dinasihatkan untuk menggunakan produk 100% dari bahan semulajadi dan bebas bahan kimia. Cuba elakkan pencuci muka yang ada unsur buih. Pakar kulit mengatakan, pencuci muka yang terbaik adalah yang tidak ada buih.


Produk keluaran shaklee terbaru ini mampu memberikan jaminan kulit wajah anda akan lebih muda 10 tahun!

100% adalah semulajadi kerana ianya berasaskan tumbuhan.
8 tahun kajian dilakukan. 
Hipoalergenik
Tidak menyumbatkan liang pori.
 Diuji oleh pakar kulit
Diuji oleh pakar mata.

Bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya.

KUASA BOTANIKAL
Asas kepada kulit cantik dan kelihatan muda adalah pembaharuan sel. Apabila umur meningkat, pembaharuan sel akan menjadi perlahan dan kurang menghasilkan kolagen serta elastin.

Bahan Utama Youth

Muscadine Grape. Polifenol muscadine grape yang dalam proses paten melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.


Lotus Japonicus. Youth terdapat gabungan Lotus Japonicus bagi mengaktifkan protein youth yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.


Apple Stem Cell Extract. Kajian menunjukkan, bahawa apple Stem Cell Extract mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia juga mengekalkan serta memperbaiki tisu kulit supaya kulit anda kelihatan lebih berseri dan lebih lembut dan lebih lama.


Schisandra Chinensis Fruit Extract. Secara tradisionalnya, herba ini digunakan di China, Jepun dan Korea untuk melegakan keradangan dan kegatalan kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit. Ianya menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan anti oksidan.



Vital Repair Complex. Ianya mempunyai pelbagai paten yang memberikan nutrien anti oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

SET YOUTH TERDIRI DARIPADA:

1. Luminous Gel Oil Cleanser

3 dalam 1. Tidak mengandungi sabun, p-H seimbang, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci dan menyediakan kulit anda untuk langkah seterusnya.

Bahan-bahan: Vital Repair, Muscadine Grape Extract, Ekstrak Alga Hijau.

2. Perfecting Skin Toner.


Bebaskan kulit anda dari sel-sel kusam dan ejen pencemar persekitaran. Membersihkan kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi bersama campuran vitamin penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal yang berpaten agar kulit lebih berseri.

Bahan-Bahan : Vital Repair, Muscadine Grapa Extract, Ekstrak Alga Hijau.

3. Youth Activating Serum.


Mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan Youth Complex yang berkesan, ia menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan di peringkat sel.

Bahan-bahan: Youth Complex dengan apple cell, Lotus Japonicus, Vitamin A Berkapsul

4. Age Defense Mouisturizer-SPF50


Pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan nutrien botani melembabkan kulit anda dan menambah baikkan kulit anda secara menyeluruh.

Bahan-bahan: SPF 50, Vital Repair Complex, Muscadine Grape Extract.

5. Advanced Renewal Night Cream-Light

Ekstrak alga marin, muscadine grape dan lotus japonicus serta anti oksidan yang lain menggalakkan proses pembaharuan sel kulit anda semasa anda tidur. Campuran botanikal khas bagi membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin membuatkan kulit kelihatan lebih muda, licin dan cerah.

Bahan-bahan: Vital Repair, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus.

6. Radiance C + E


Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan Vitamin E esktrak sel raspberi membantu untuk menegang, mencerah dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan. Mengurangkan tompok usia, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.

Bahab-bahan: 20% Vitamin C tulen, Vitamin E, raspberi.


Wow! Tak teruja ke dengan bahan-bahan semulajadinya ini? Jom lihat testimoni pula ye.


TESTIMONI YOUTH SHAKLEE







Tidak kisahlah produk yang anda jumpa ada sedikit atau tidak bahan kimianya. Jika ada yang 100% organik, mengapa anda tidak ingin bertukar kepada yang 100% organik, semulajadi dan selamat.

Ramai yang sudah memiliki kulit secantik bidadari selepas menggunakan produk Youth. Anda bila lagi? Bijaklah memilih demi kesihatan anda. Cantik tanpa kanser. Tak nak? Selamat tinggal kulit berminyak dan kulit sensitif!

Jom, hubungi saya sekarang juga untuk mendapatkan set skincare ini.


Powered by Blogger.