Cara Merawat Bentan Selepas Bersalin Agar Badan Tak Sakit Lagi


Terkena bentan selepas bersalin memang menyeramkan. Kena ikhtiar cara untuk merawat bentan dari terus melarat. Saya pernah terkena bentan. Badan menggigil kesejukan, sakit kepala melampau. Hari ni nak share, simptom dan jenis-jenis bentan juga.
Apa simptom awal bentan? Anda pernah terkena sakit kepala berhari-hari? Badan menggigil kesejukan, segala urat tubuh terasa sakit, sakit pinggang, sakit bahagian peranakan? dan lain lain tanda. Ini adalah tanda awal anda terkena bentan.

Jenis-Jenis Bentan. Terdapat 3 jenis bentan.

1. Bentan Urat
Mereka yang terkena bentan ini akan merasa sejuk dan menggigil kesejukan, Badan terasa seram sejuk. Sakit kepala melampau sehingga rasa loya, muntah.

2. Bentan Sistem Peranakan
Terdapat cecair yang keluar dari vagina. Ada kalanya berbau. Rahim terasa sakit. Bahkan sampai ke satu tahap, tumpah darah boleh berlaku.

3. Bentan Sakit Pinggang.
Sakit pinggang tiba-tiba selama berhari-hari.

Cara Merawat Bentan Selepas Bersalin
Petua orang lama tidak dapat kita menafikannya. Masa pantang, badan memang rasa tak selesa sebab rasa tak bersih. Kepanasan je rasa. Sebab tu, orang tua nasihartkan kita jangan menggunakan kipas dan tidur dalam bilik berhawa dingin selepas pantang. Nak tahu, lepas bersalin, urat kita akan mengembang, kita mudah terkena bentan atau masuk angin dalam badan disebabkan mandi air sejuk atau tidur di tempat berhawa dingin.

Berpantanglah dengan baik. Tidak kira secara tradisional atau moden. Boleh klik di sini untuk melihat cara berpantang secara tradisional.

Elakkan dulu mengambil minuman sejuk atau berais dalam tempoh selepas bersalin. Urat masih kembang kata orang. Kesannya nanti di usia tua, barulah kita rasa. Usia masih muda ni, kenalah jaga betul-betul ye.

Jom, tengok testimoni mereka yang berpantang dengan vivix justeru mampu mencegah bentan.


Image result for bentan



Image result for testimoni bentan



No automatic alt text available.


Kenapa Vivix ni terbaik untuk ibu berpantang?

Selepas bersalin, ibu terdedah kepada jangkitan kuman. Lebih-lebih lagi mereka yang bersalin secara czer. Lagilah banyak yang perlu dijaga. Vivix kaya polifenol yang kaya antioksidan. Membantu melindungi sel justeru sistem yang terjejas. Meningkatkan sistem imun serta mengelak berlakunya keradangan. Seepas bersalin, tenaga kita lemah, segala sistem tubuh terasa lumpuh. Badan kita tidak lagi sekuat dulu. 

Sebab tu, penting sangat kita mengambil nutrisi yang baik semasa pantang. Shaklee turut menyediakan supplemen set berpantang untuk ibu-ibu. Ianya memenuhi nutrisi seimbang ibu. Tak naklah ibu stress masa berpantang kan.

No automatic alt text available.

Bentan selepas bersalin ni tak boleh dibuat main-main tau. Sebab ni salah satu jenis meroyan jugak. Kalau dibiarkan nanti melarat. Kalau kita tak sihat, sapelah nak jaga bayi kita. Tak boleh. Kita mesti sihat untuk baby kita. Chaiyok mama. Melaburlah untuk kesihatan. Jika yang baca ni ayah, belilah untuk isteri. Saya sendiri pernah terkena bentan. Sampai ke tulang hitam rasa sakit, pening kepala tak henti-henti, kesejukan melampau. Jika benda lain kita sanggup melabur, why not beli untuk kesihatan kita kan.

Jika anda Ingin mendapatkan info lebih lanjut tentang shaklee,  Anda boleh menghubungi saya sekarang juga.

Image result for shaklee

Zarina bt Ismawi
ID : 1244624
Tel/wassap : 019-8583575
Facebook: Zarina Ismawi
Instagram : shaklee_sibu
Website: www.ommasihat.com

Labels: , , ,