Cara Merawat Stroke Dengan Segera Secara Semulajadi

/
0 Comments
Kebelakangan ini, kerap mendengar berita insan terdekat terkena stroke. Selalunya akibat komplikasi darah tinggi, kemalangan dan sebagainya. Ayah kepada kawan saya baru sahaja meninggal disebabkan stroke akibat komplikasi darah tinggi. Guru sekolah menengah saya mengalami koma selepas bersalin secara pembedahan. Ngeri kan bila dengar benda macam ni. Hari ni share tentang stroke dan cara merawat stroke dengan segera.


Stroke tu apa sebenarnya? stroke berlaku apabila bekalan darah ke bahagian otak kita terganggu atau berkurang, ianya akan mengurangkan bekalan oksigen dan nutrien ke tisu otak. Dalam beberapa minit, sel-sel otak akan mati.

Stroke tergolong dalam kumpulan emergency medical. Rawatan yang cepat adalah sangat penting. Tindakan awal dapat meminimumkan kerosakan otak dan mengurangkan potensi sebarang komplikasi.

Symptom awal stroke:


  • Mengalami kesukaran untuk  bercakap dan memahami  sesuatu. Kita berkemungkinan juga  mengalami kekeliruan, tergagap-gagap dan sukar memahami percakapan



  • Lumpuh atau kebas pada muka, lengan atau kaki. Anda mungkin mengalami kebas, kelemahan atau lumpuh secara tiba-tiba di muka, lengan atau kaki anda, terutamanya pada satu sisi badan anda. Cuba untuk angkat kedua-dua tangan anda di atas kepala anda secara serentak. Jika satu lengan mula jatuh, anda mungkin mengalami strok. Begitu juga, satu sisi mulut anda akan terasa jatuh apabila anda cuba tersenyum.



  • Bermasalah ketika melihat dengan satu atau kedua-dua mata. Anda mungkin tiba-tiba mengalami masalah penglihatan yang menjadi kabur pada satu atau kedua-dua mata, atau anda mungkin mengalami double vision.


  • Sakit kepala. Sakit kepala yang tiba-tiba, yang mungkin disertai oleh muntah, pening kepala, ini mungkin menunjukkan anda mengalami strok.



  • Mengalami masalah semasa  berjalan kaki. Anda mungkin tersandung atau mengalami pening tiba-tiba, kehilangan koordinasi semasa berjalan.


Jom kita tonton video ini dulu. Bagaimana kisah lelaki yang menghidap stroke ini sembuh dengan segera.









Testimoni Suami Hafza :




Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee…





TESTIMONI VIVIX UNTUK STROKE/ ANGIN AHMAR



















Anda boleh juga membuat pembacaan lanjut :


Hal ini disebabkan, kebanyakan stroke adalah komplikasi daripada darah tinggi dll.

Kita mesti berikhtiar awal sebelum ianya menjadi lebih parah. Sahabat baik suami saya terlantar sehingga kini disebabkan  stroke akibat komplikasi darah tinggi. Dia juga telah menjalani tracheostomy(trakea ditebuk bagi memudahkan pernafasan). 

Sesiapa yang berisiko mengalami stroke ni kenalah jaga kesihatan awal-awal. Cegah sebelum semuanya terlambat. Jika anda ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai penyakit stroke ini, anda boleh menghubungi saya terus. Atau anda ingin memiliki sebotol vivix ini sekarang juga? Tinggal 1 klik sahaja lagi.


Image result for order now





You may also like

No comments:

Powered by Blogger.