Kebelakangan ini, kerap mendengar berita insan terdekat terkena stroke. Selalunya akibat komplikasi darah tinggi, kemalangan dan sebagainya. Ayah kepada kawan saya baru sahaja meninggal disebabkan stroke akibat komplikasi darah tinggi. Guru sekolah menengah saya mengalami koma selepas bersalin secara pembedahan. Ngeri kan bila dengar benda macam ni. Hari ni share tentang stroke dan cara merawat stroke dengan segera.


Stroke tu apa sebenarnya? stroke berlaku apabila bekalan darah ke bahagian otak kita terganggu atau berkurang, ianya akan mengurangkan bekalan oksigen dan nutrien ke tisu otak. Dalam beberapa minit, sel-sel otak akan mati.

Stroke tergolong dalam kumpulan emergency medical. Rawatan yang cepat adalah sangat penting. Tindakan awal dapat meminimumkan kerosakan otak dan mengurangkan potensi sebarang komplikasi.

Symptom awal stroke:


  • Mengalami kesukaran untuk  bercakap dan memahami  sesuatu. Kita berkemungkinan juga  mengalami kekeliruan, tergagap-gagap dan sukar memahami percakapan



  • Lumpuh atau kebas pada muka, lengan atau kaki. Anda mungkin mengalami kebas, kelemahan atau lumpuh secara tiba-tiba di muka, lengan atau kaki anda, terutamanya pada satu sisi badan anda. Cuba untuk angkat kedua-dua tangan anda di atas kepala anda secara serentak. Jika satu lengan mula jatuh, anda mungkin mengalami strok. Begitu juga, satu sisi mulut anda akan terasa jatuh apabila anda cuba tersenyum.



  • Bermasalah ketika melihat dengan satu atau kedua-dua mata. Anda mungkin tiba-tiba mengalami masalah penglihatan yang menjadi kabur pada satu atau kedua-dua mata, atau anda mungkin mengalami double vision.


  • Sakit kepala. Sakit kepala yang tiba-tiba, yang mungkin disertai oleh muntah, pening kepala, ini mungkin menunjukkan anda mengalami strok.



  • Mengalami masalah semasa  berjalan kaki. Anda mungkin tersandung atau mengalami pening tiba-tiba, kehilangan koordinasi semasa berjalan.


Jom kita tonton video ini dulu. Bagaimana kisah lelaki yang menghidap stroke ini sembuh dengan segera.









Testimoni Suami Hafza :




Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.

Tanggal 28 April 2014…suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah…hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.

Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.

1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.

Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.

4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..

1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga…
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..
.

Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.

Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.
.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.

Alhamdulillah setelah hampir setahun…saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.

Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee…





TESTIMONI VIVIX UNTUK STROKE/ ANGIN AHMAR



















Anda boleh juga membuat pembacaan lanjut :


Hal ini disebabkan, kebanyakan stroke adalah komplikasi daripada darah tinggi dll.

Kita mesti berikhtiar awal sebelum ianya menjadi lebih parah. Sahabat baik suami saya terlantar sehingga kini disebabkan  stroke akibat komplikasi darah tinggi. Dia juga telah menjalani tracheostomy(trakea ditebuk bagi memudahkan pernafasan). 

Sesiapa yang berisiko mengalami stroke ni kenalah jaga kesihatan awal-awal. Cegah sebelum semuanya terlambat. Jika anda ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai penyakit stroke ini, anda boleh menghubungi saya terus. Atau anda ingin memiliki sebotol vivix ini sekarang juga? Tinggal 1 klik sahaja lagi.


Image result for order now




Kajian Penting mengenai Suplemen Makanan

Kajian Penting mengenai Suplemen Makanan: Corak penggunaan, kesihatan dan status pengguna yang mengambil berbilang jenis suplemen makanan untuk jangka panjang: kajian keratan rentas


Gladys Block, Christopher D Jensen, Edward P Norkus, Tapashi B Dalvi, Les G Wong, Jamie F McManus and Mark L Hudes.

Nutrition Journal 2007, 6:30doi:10.1186/1475-2891-6-30
Diterbitkan pada 24 Oktober 2007

Penggunaan suplemen makanan di Amerika Syarikat adalah amat tinggi dan ia mewakili sumber pemakanan yang sangat penting. Walau bagaimanapun, tidak banyak yang diketahui mengenai individu-individu yang mengambil berbilang jenis suplemen pemakanan secara tetap. Kajian ini menyelidik corak penggunaan suplemen makanan, kesihatan dan taraf pemakanan pengguna yang mengambil berbilang jenis suplemen makanan; serta membuat perbandingan dengan bukan pengguna dan juga pengguna suplemen multivitamin/mineral tunggal.
KAEDAH

Melalui reka bentuk kajian keratan rentas, maklumat diperoleh melalui soal selidik dalam talian dan pemeriksaan fizikal (paras darah ketika berpuasa, tekanan darah dan berat badan) melalui sampel mudah dapat daripada pengguna yang mengambil berbilang jenis suplemen pemakanan Shaklee Corporation untuk jangka panjang (pengguna Berbilang Suplemen, n=278). Data untuk bukan pengguna (Tiada Suplemen, n=602) dan pengguna suplemen multivitamin/mineral (pengguna Suplemen Tunggal, n=176) diperoleh daripada Tinjauan Pemeriksaan Kesihatan dan Pemakanan Kebangsaan (National Health and Nutrition Examination Survey, NHANES) 2001-2002 dan NHANES III 1988-1994. Kaedah regresi logistik digunakan untuk menganggarkan nisbah ganjil dengan selang keyakinan 95%.

KEPUTUSAN

Suplemen makanan yang diambil setiap hari oleh lebih daripada 50% pengguna Berbilang Suplemen merangkumi multivitamin/mineral, B-kompleks, vitamin C, karotenoid, vitamin E, kalsium dan vitamin D, asid lemak omega-3, flavonoid, lesitin, alfalfa, koenzim Q10 dengan resveratrol, glukosamina, dan suplemen herba untuk rangsangan imun. Kebanyakan wanita juga mengambil asid gamma linolenik dan suplemen probiotik, manakala kaum lelaki pula dilihat kerap mengambil zink, bawang putih, saw palmetto dan suplemen protein soya. Kepekatan nutrien di dalam serum secara amnya meningkat dengan penambahan suplemen. Selepas pelarasan umur, jantina, pendapatan, pendidikan dan indeks jisim tubuh, penggunaan suplemen yang banyak telah dikaitkan dengan bacaan yang lebih baik untuk serum homosisteina, protein C-reaktif, kolesterol lipoprotein berketumpatan tinggi dan trigliserida, serta pengurangan risiko tekanan darah tinggi dan diabetes.


KESIMPULAN

Kumpulan pengguna berbilang jenis suplemen makanan jangka panjang ini mengambil pelbagai jenis vitamin/mineral dan herba secara harian, di samping suplemen yang khusus untuk sesuatu keadaan tertentu. Mereka lebih berkemungkinan mempunyai paras biopenanda penyakit kronik yang optimum, dan kurang berkemungkinan mempunyai tahap nutrien di dalam darah yang berada di bawah paras optimum (suboptimum), tekanan darah tinggi dan diabetes berbanding bukan pengguna dan pengguna multivitamin/mineral tunggal. Penemuan ini perlu disahkan dengan mengkaji corak penggunaan suplemen makanan, kesihatan dan taraf pemakanan pengguna yang mengambil berbilang jenis suplemen makanan dalam kumpulan lain.

Gabungan Pengarang:

Gladys Block
PhD, School of Public Health, University of California, Berkeley, CA
Christopher D. Jensen
PhD, MPH, School of Public Health, University of California, Berkeley, CA
Edward P. Norkus
PhD, Department of Medical Research, Our Lady of Mercy Medical Center, Bronx, NY
Tapashi B. Dalvi
MPH, School of Public Health, University of California, Berkeley, CA
Les G. Wong
BS, Shaklee Corporation, Pleasanton, CA
Jamie F. McManus
MD, Shaklee Corporation, Pleasanton, CA
Mark L. Hudes
PhD, Nutritional Sciences, University of California, Berkeley, CA


LANDMARK STUDY ni lebih kurang seperti mercu tanda sesebuah supplemen itu samada berkesan atau tidak untuk diambil pada jangka masa yang panjang.


Image may contain: 1 person, text


No automatic alt text available.


Image may contain: 1 person


No automatic alt text available.


No automatic alt text available.

No automatic alt text available.


Image may contain: 2 people, text

Image may contain: text


Nak tahu supplemen yang anda ambil bagus ke tak bagus, kena ada checklist ni.

No automatic alt text available.



Hari ni nak share tentang kebaikan dan testimoni ESP Shaklee.



1.AWET MUDA


Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda anda! Bukankan sel kita terhasil dari protein?

Image may contain: 2 people, text

Image may contain: 2 people, text




Image may contain: 1 person, eyeglasses and text



Image may contain: 2 people



2. BAIK UNTUK HORMON

Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.


3. BAIK UNTUK PROSTATE


Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mencegah pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ianya juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostate.


4. KULIT REMAJA


Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
Image may contain: 4 people
5. PEMBEKAL TENAGA


Membekalkan tenaga dengan segera dan tingkatkan sistem imun, maka ia baik untuk mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.


No automatic alt text available.

6. MEMBAIKI PIGMENTASI


Ianya juga mampu memperbaiki masalah rambut gugur, masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

Image may contain: text
Image may contain: 1 person, text


7. MEMPERBAIKI MEMORI


Ianya juga mampu meningkatkan kualiti memori, vitaliti, merangsang syahwat dan sebagainya.


8. LAIN-LAIN KEBAIKAN

Image may contain: 1 person

No automatic alt text available.

Image may contain: one or more people and text

Image may contain: 1 person

Image may contain: text



TERUJA DENGAN TESTIMONI SHAKLE NI? PASTIKAN IANYA MENJADI MILIK ANDA!

Ada lagi ke yang tak pernah dengar pasal ESP shaklee yang selalu viral ni?, kalau anda belum pernah mendengar tentang soya viral ni, bolehlah klik sini ye




PERTAMA

ESP ni, bukanlah produk yg dibancuh di belakang rumah. Tapi ia dimajukan oleh para saintis Shaklee; saintis tau, bukan Doktor PhD yang main beli tu.

Malah, kajian-kajian ini bukan setakat dijalankan oleh saintis Shaklee sahaja, tetapi juga oleh saintis diluar Shaklee (pihak ke-3). Dalam banyak-banyak syarikat nutrisi, Shaklee je yang berani mintak pihak ke-3 buat kajian ke atas unsur yang Shaklee gunakan dalam produk-produknya. 

Syarikat lain takmo buat sebab takut kantoi secara klinikal.



KEDUA

Badan kita perlukan protin untuk pembinaan sel yang sihat. pembinaan sel yang tak sihat boleh mengakibatkan macam-macam kanser kepada tubuh badan. Unsur protein terdiri daripada 21 jenis asid amino;

(1) 12 daripadanya dinamakan non-essential amino acid & dihasilkan oleh badan kita
(2) 9 lagi dinamakan essential amino acid & HANYA boleh didapati daripada makanan yang kita makan (badan kita takkan boleh hasilkan protin-protin ini)

semua 9 nama essential acid amino ni kita boleh tengok kat tin ESP.

Dalam pasaran dunia, takde satu produk pun yang mampu membekalkan kesemua 9 essential amino acid ni; KECUALI ESP. Sampai sekarang pun, ESP adalah satu-satunya produk yang mengandungi SEMUA essential amino acid ni.



KETIGA

Dalam 100g daging yg kita makan, mungkin cuma ada 10g saja kandungan protin yg ada. Selebihnya “hampas”.
Kenapa hampas?

Sebab makanan yang kaya protin sekalipun akan hilang kandungan protin apabila dimasak. Ini kerana, protin akan musnah dalam suhu yg tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak.

Dan kalau masih ada pun sisa baki protin dalam masakan, strukturnya dah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam & diserap oleh badan. Sebab tu dah banyak makan ikan, ayam, daging pun masih terdedah kepada risiko tak cukup protin dalam badan.

Tapi, protin dalam ESP tak musnah. Kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan protin di dalamnya kekal berkualiti & kekal berkesan pada tubuh.



KEEMPAT

Zaman sekarang banyak tanaman yang dah di ubahsuai secara ginetik. Contoh paling mudah, kita kacuk bunga biar nampak lagi cantek atau buah supaya lagi sodap.

Antara produk popular yang dah diubahsuai secara ginetik (GMO) ialah buah jambu batu, tembikai & anggur yang takde bijik.

Begitu juga soya. Produk-produk lain di pasaran banyak dah diubah secara ginetik. Genetik mereka diubah supaya kurang risiko diserang penyakit, supaya hasilnya lebih banyok & sedap di makan. 

Risiko menggunakan produk-produk GMO ini ialah unsur makanan yang dimakan dah bukan yang semulajadi lagi dah; struktur berbeza, dah terdedah kepada racun pestisid, menyebabkan alergi/kanser, etc.

Tapi ESP dibuat drpd soya bukan GMO aka asli. Setiap satu tin ESP diproses drpd 30kg soya.



KELIMA


ESP ni low GI. Maksudnya ia ditukar kepada glukos & tenaga secara perlahan-lahan, bukan sekaligus.

Perasan x, kalau kita sarapan roti canai atau nasi lemak banyak-banyak sekalipun, lepas 2-3jam dah lapar balik dah. Sebabnya, roti canai & nasi lemak ni High GI. Cepat kenyang tapi pun cepat lapar sebab tenaga ditukar sekaligus. Makanan high GI macam ni juga tak bagus untuk pesakit kencing manis, sebab ia buat kandungan gula dalam badan mereka tak stabil.

Tapi ESP ni low GI. 

Kalau makan pagi-pagi tu kadang tengah hari pun masih rasa kenyang lagi. Bila kita masih rasa kenyang, kurang lah rasa asyik nak makan je tuh. Bila boleh kurangkan makan/kalori, ia bantu kita kuruskan badan.

Juga sebab ESP ni low GI, ia bagus untuk pesakit diabetes atau kencing manis. ESP membantu stabilkan paras gula dalam badan mereka.



KEENAM

ESP mmg TIADA kolestrol sbb ia dihasilkan drpd tanaman. Pesakit darah tinggi ke xde masalah nak makan ESP.

ESP juga takde asid urik, sebab asid urik ni hanya datang daripada badan, bukan makanan. Jadi, pesakit gout pun boley guna ESP.

Dan sebab ESP adalah produk semulajadi, ia sangat mudah dihadam & diserap oleh badan. Jadi, badan kita pun boleh dapat kebaikan protin drpdnya sebanyak & secepat mungkin.



KETUJUH?!




Kalau anda tak ada rasa nak beli, saya tak tahulah.

hehe.

Meh, order sekarang. Klik je.


Image result for order now


atau anda ingin menghubungi saya terus?


Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut akan TESTIMONI ESP. KLIK DI SINI


Atau ingin mendapatkan ESP Viral ni dari saya terus?Hubungi saya segera!


Image may contain: 1 person, eyeglasses


Kesihatan itu adalah Kekayaan Yang Sebenar. Ramai kita tahu kepentingan kesihatan, namun, tidak ramai yang mahu melabur untuk mendapatkan kesihatan yang optima. Advancenya penyakit masa kini sehingga banyak penyakit tiada ubat dan tidak diketahui cara rawatannya. Adakah kita dan keluarga hanya menunggu ajal menjemput tanpa usaha? Ramai mengetahui akan keberkesanan shaklee sebagai supplemen untuk kesihatan. Jom, daftar ahli shaklee untuk mendapatkan produk bagi membantu mengekalkan kesihatan kita sepanjang masa.




CARA MENDAFTAR KEAHLIAN SHAKLEE


1. Buat bayaran pendaftaran ahli Shaklee sebanyak RM70 (Semenanjung) atau RM70 (Sabah/Sarawak). BORANG KEAHLIAN


2. Anda boleh membeli mana-mana kombinasi produk Shaklee melebihi 200 mata iaitu lebih kurang RM700+


3. Jika anda ingin daftar sendiri. Boleh pergi mana-mana cawangan Shaklee berdekatan. Anda perlu seorang penaja untuk daftar keahlian Shaklee. Boleh gunakan ID saya 1244624(Zarina Binti Ismawi). Minta borang di kaunter dan isikan butirannya.



KELEBIHAN PRODUK SHAKLEE BERBANDING DENGAN PRODUK LAIN





1. Produk Shaklee dijamin selamat, semula jadi dan berkesan.

2. Melalui ujian klinikal dan mendapat pengiktirafan FDA

3. Shaklee adalah satu-satunya jenama yang dibuktikan oleh landmark study.

4. Semestinya HALAL dan Produk Shaklee mendapat sijil HALAL daripada Islamic Services of America (ISA) sebuah badan pengeluar sijil halal yang diiktiraf JAKIM, Malaysia.



KELEBIHAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE


1. Anda akan mendapat penjimatan sehingga 20 peratus dengan harga ahli.


2. Setiap pembelian, akan diberikan mata ganjaran dan ditukarkan kepada wang tunai pada setiap bulan.


3. Terdapat harga promosi khas untuk ahli pada setiap bulan.


4. Berpeluang menjana pendapatan sampingan yang lumayan.


CARA UNTUK MENJANA PENDAPATAN YANG LUMAYAN


1. Daftar keahlian shaklee melalui saya. Borang Keahlian


2. Selepas mendaftar, saya akan masukkan anda dalam group Whatsapp yang akan mengajar secara detail untuk menjana pendapatan dan ilmu yang bakal anda dapat ini adalah PERCUMA.


3. Kumpulan kami terdiri daripada leader yang hebat dalam shaklee dan pangkat paling top iaitu MASTER, dan jangan terkejut kumpulan kami ada ramai pakar blogger.

4. Jom daftar ahli sekarang untuk anda menikmati kehidupan yang lebih sihat dan bebas hutang.


UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI SAYA

Zarina Binti Ismawi
Id Shaklee : 1244624
Whatsapp : +60198583575
Facebook : Zarina Ismawi Ommasihat
Pages : Tsunami S' Effects
E-mail : zarinaimaging87@gmail.com
Kawasan COD : 

Direct Wassap Saya di:



Sibu/Sarikei/ Bintangor/Kanowit/Daro/Mukah/Oya/Dalat

POSTAGE KE SELURUH MALAYSIA DENGAN KADAR YANG SPECIAL 








Paras Gula Tinggi Dalam Darah penyebab berlakunya kencing manis atau Diabetes. Istilah yang sering doktor gunakan adalah diabetes mellitus. Ianya adalah sekumpulan penyakit metabolik di mana seseorang itu mempunyai glukosa darah tinggi (gula darah) sama ada disebabkan pengeluaran insulin tidak mencukupi, atau kerana sel-sel tubuh tidak bertindak balas dengan betul kepada insulin, atau kedua-duanya. 

Pesakit yang mengalami tinggi paras gula dalam darah ini biasanya mengalami poliuria (kerap membuang air kecil), mereka akan merasa sangat haus (polydipsia) dan lapar (polyphagia).


Diabetes adalah gangguan metabolisme

Diabetes (diabetes mellitus) dikelaskan sebagai gangguan metabolisme. Metabolisme merujuk kepada cara badan kita menggunakan makanan yang dicerna untuk tenaga dan pertumbuhan. Kebanyakan makanan yang kita makan dipecah menjadi glukosa. Glukosa adalah sejenis gula dalam darah - ia adalah sumber utama bahan bakar untuk badan kita.

Apabila makanan kita dicerna, glukosa akan masuk ke dalam aliran darah kita. Sel-sel kita menggunakan glukosa untuk tenaga dan pertumbuhan. Walau bagaimanapun, glukosa tidak dapat memasuki sel-sel kita tanpa kehadiran insulin  - insulin menjadikan sel-sel kita dapat mengambil glukosa.

Insulin adalah hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Selepas makan, pankreas secara automatik mengeluarkan sejumlah insulin yang mencukupi untuk memindahkan glukosa dalam darah kita ke sel-sel, sebaik sahaja glukosa memasuki sel-sel untuk menurunkan paras glukosa darah.

Mereka  yang mempunyai diabetes mempunyai keadaan di mana kuantiti glukosa dalam darah terlalu tinggi (hyperglycemia). Berlawan dengan hypoglycemia.

Hal ini disebabkan samada badan tidak menghasilkan insulin yang cukup, tidak menghasilkan insulin, atau mempunyai sel-sel yang tidak bertindak balas dengan betul kepada insulin yang dihasilkan oleh pankreas. Ini menyebabkan terlalu banyak glukosa terhasil dalam darah. Glukosa darah yang berlebihan ini akhirnya disingkirkan dari badan melalui air kencing. Jadi, walaupun darah mempunyai banyak glukosa, ianya tidak sampai kepada sel kita untuk digunakan.

SYMPTOM BIASA PESAKIT KENCING MANIS

1. Kerap Membuang Air Kencing

Pernahkah anda pergi ke bilik mandi untuk buang air kecil lebih kerap baru-baru ini? Adakah anda sedar bahawa anda menghabiskan sebahagian besar hari untuk ke tandas? Apabila terdapat terlalu banyak glukosa (gula) dalam darah anda, anda akan membuang air kencing lebih kerap.

Jika insulin anda tidak berfungsi dengan baik, buah pinggang anda tidak boleh menapis glukosa kembali ke dalam darah. Buah pinggang akan mengambil air dari darah anda untuk mencairkan glukosa - yang seterusnya mengisi pundi kencing anda.



Kerap ke tandas untuk membuang air kencing menyebabkan anda terpaksa mengantikan air yang hilang dengan minum air dalam jumlah yang banyak. Tekak terasa kering dan haus melampau.

3. Kerap lapar

Bila sel badan kita tidak menerima tenaga dari glucose yang dah disingkirkan melalui air kencing, ianya akan memberikan siganal kepada tubuh kita untuk mengisi makanan bagi mendapatkan tenaga.

4. Fatique

Bila sel tidak menerima tenaga, ianya akan membuatkan tubuh anda lesu, lemah dan tidak bertenaga.


5. Berat Bertambah

Ini terjadi mungin disebabkan rasa lapar yang tidak dapat dibendung meyebabkan anda terasa ingin makan dan makan.


6. Kehilangan Berat Badan Tidak Seperti Kebiasaan

Ianya terjadi jika anda menghidap Diabetes Tahap 1

7. Penglihatan Menjadi Kabur

Hal ini disebabkan tisu dikanta telah tertolak menyebabkan sukar untuk fokus.


KOMPLIKASI KENCING MANIS
Ianya boleh kit bahagikan kepada 2 bahagian:

Komplikasi mikrovaskular 
 disebabkan oleh kerosakan kepada saluran darah kecil dan ianya adalah komplikasi diabetes yang paling biasa:


  • Retinopati - penyakit mata
  • Nefropati - penyakit buah pinggang
  • Neuropati - penyakit saraf.



Komplikasi makrovaskular
- disebabkan oleh kerosakan pada saluran darah besar :


  • Angina pectoris dan serangan jantung
  • Serangan iskemia dan strok yang berlainan
  • Penyakit arteri periferal.





Image result for diabetic ulcer


Pencegahan komplikasi diabetes


Kesemua komplikasi penyakit kencing manis boleh dicegah atau dikawal dengan kawalan glisemik yang ketat, yang bermaksud menjaga tahap HbA1C di bawah 7% .

Langkah-langkah untuk mengawal tahap glukosa sebagai tambahan kepada ubat atau rawatan insulin, termasuk senaman dan diet. Di samping itu, mengawal tekanan darah dan paras lipid membantu mencegah komplikasi diabetes daripada berlaku.

ALTERNATIF LAIN MENGAWAL PARAS GULA DALAM DARAH






BAGAIMANA VIVIX MAMPU MEMBANTU MENGAWAL PARAS GULA DALAM DARAH ANDA?





Kita sedia maklum bahawa vivix shaklee tinggi nilai resveratrolnya. Ianya diboostkan lagi dengan kuasa 10 kali ganda polifenol bagi memastikan keberkesananya. Banyak kajian menunjukkan resvetarol mampu memperbaiki sel yang abnormal. Jika sel diperbaiki, tisu, organdan sistem akan turut sama dapat dibaiki.


Selain itu, ESP shaklee juga sangat bagus untuk diambil oleh pesakit tinggi bacaan gula dalam darah. Kenapa?




TESTIMONI VIVIX DAN ESP




Image may contain: 1 person, text




















Jom dapatkan VIVIX dan ESP anda sekarang! Atau hadiahkannya kepada insan tersayang. Hubungi saya segera!


Image may contain: 1 person, eyeglasses
Powered by Blogger.