7 Cara Berkesan Menghilangkan Jerawat Batu dan Bekas Jerawat secara Semulajadi



Related image


Jerawat adalah musuh utama kaum wanita, juga lelaki ye! Jangan ingat lelaki say no hal lah dengan jerawat. Punya kulit muka penuh berjerawat, apatah lagi yang sebesar kekacang, adeh! segan tu nak muncul di depan khalayak ramai. Mana tak, orang ramai dok pandang je kan. Seolah kita ni bunuh manusia. Ha! Bunuh nyamuk je. Hehe.



Tahu tak, ada beberapa sebab tumbuhnya jerawat. Antaranya adalah:


1. Terdapat sumbatan kulit mati pada liang pori-pori

2. Peluh banyak terhasil oleh kelenjar peluh

3.Faktor keturunan

4. Masa puberty

5. Iritasi kulit

6. Gaya hidup (makanan, aktiviti seharian dll.)






1.Masker Avocado dan Madu



Gabungan dua bahan hebat ini memang diyakini dalam membantu menghilankan jerawat. Madu memang sangat popular dari zaman turun temurun. Mengandungi Hidrogen Peroksida yang bersifat antibakteria. Sementara Avocado kaya dengan vitamin E dan mampu menembusi jauh ke liang pori-pori. Ianya mampu mengurangkan berlakunya keradangan pada kulit.



Image result for masker avocado dan madu



Caranya mudah:



1. Tumbuk Avocado sehingga lumat.

2. Masukkan 1 sudu madu ke dalam bekas.

3. Campurkan madu dan avocado yang sudah ditumbuk tadi ke dalam bekas.

4. Perah sedikit limau dan gaul rata.

5. Letak di wajah selama 15-20 minit.

6. Bilas dengan air suam.




2. Baking Soda 

Baking Soda dapat meneutralkan asid di muka sehingga bakteria penyebab jerawat tidak akan mampu hidup lama di wajah anda. Tidak hanya membunuh bakteria, ianya mampu menyingkirkan sel kulit mati dan membersihkan liang roma serta menyerap minyak berlebihan. 


Cara membuat Masker Baking Soda:

1. Ambil 2 sudu baking soda dan masukkan ke dalam bekas.
2. Campur bersama 2 sudu air. Kacau.
3. Oleskan di muka selama 15 minit.
4. Bersihkan dengan air suam.


3. Lemon Asid 

Askorbik dalam Lemon dapat mengurangkan keradangan pada kulit berjerawat serta membersihkan kotoran yang menyumbat liang pori-pori. Vitamin C dalam Lemon juga mampu mencerahkan kulit serta menghilangkan tona warna yang tidak sekata.

Cara-Cara membuat masker lemon:

1. Belah lemon menjadi dua bahagian.

2. Perah ke dalam bekas dan oleskan di wajah selama 15 minit.

3. Bilas dengan air sejuk.

4. Lakukan secara rutin agar masalah jerawat dapat diatasi.



4. Ubat Gigi

Ubat gigi mengandungi Fluoride,triclosan dan hidrogren peroksida yang mampu menghilangkan iritasi pada kulit, mengeringkan jerawat dan mencegah keradangan pada wajah. 

Cara pengunaan yang mudah:

1. Oleskan ubat gigi di tempat yang hanya terdapat jerawat.

2. Biarkan lebih kurang selama 2 jam atau semalaman.

3. Bilas wajah dengan air sejuk dan keringkan.

5.Timun 

Timun sebenarnya memiliki manfaat yang sangat luar biasa kepada kulit wajah. Ianya kaya dengan anti oksidan, mineral, asid amino dan vitamin C yang mampu mengeluarkan racun dari dalam tubuh, membersihkan jerawat serta  melembabkan kulit.

Cara membuat masker timun:

1, Potong timun menjadi kepingan nipis.

2. Tempelkan di wajah selama 15-20 minit.

3. Bilas dengan air sejuk.Timun juga boleh dibuat jus. Ianya sangat memberi manfaat yang sungguh luar biasa untuk tubuh serta kesihatan kulit kita.


6. Putih Telur 


Putih telur dapat mengecilkan liang roma serta menyerap minyak berlebihan yang menjadi punca jerawat. Enzim lysozim dalam putih telur mampu memecahkan dinding sel bakteria penyebab jerawat. Ianya juga boleh digunakan untuk menghilangkan bintik hitam dan putih di muka!

Cara membuat masker putih telur:

1. Pecahkan telur.

2. Asingkan yang kuning dengan yang putih.

3. Pukul putih telur sehingga kembang,

4. Oleskan di wajah sehingga kering.

5. Bilas dengan air sejuk

7. Lidah buaya 

Lidah buaya ternyata memiliki manfaat yang sangat banyak dalam merawat kulit wajah kita. 

Cara membuat masker dengan lidah buaya:

1. Ambil lidah buaya dan potong menjadi 2 bahagian.

2. Ambil lendirnya dan oles di wajah selama 15-20 minit. Rasanya sejuk dan melegakan.

3. Basuh dengan air sejuk.

7 cara ini menggunakan bahan-bahan semulajadi yang mudah untuk kita cari. 

Tonton video di bawah ini untuk mengetahui rahsia beliau mampu menghilangkan jerawat yang serius. 


Shaklee menawarkan produk yang mampu membantu kita untuk menghilangkan masalah jerawat yang serius. Antara supplemen yang boleh membantu kita ada seperti berikut:


1. ESP

Kaya dengan sumber protein dan memiliki 9 asid amino yang tidak dapat diperolehi dari badan mahupun dalam makanan seharian kita. Sel kita terbina dari protein, jadi, untuk membina sel yang yang baru, kita memerlukan kuantiti protein yang mencukupi. ESP juga berasaskan tumbuhan non GMO yang semulajadi rendah lemak dan kolesterol. Ianya menjadikan kulit muka gebu dan berseri serta membantu memudarkan parut jerawat. Juga turut membantu menganjalkan kulit.


2. Vitamin C Sustained Release

1 tablet vita C mengandungi 500mg. Setiap 1 jam akan dilepaskan 100mg untuk kegunaan tubuh. Sebab tu namanya sustained release. Maksudnya, setiap 5 jam badan kita akan continuos menerima vitamin c. Vitamin c memang sanga banyak manfaat untuk kesihatan. Ianya mampu mengecutkan jerawat, mencerahkan kulit, membina kolagen, memudarkan parut bekas jerawat. Serta banyak lagi kegunaannya yang lain.


3. Garlic 

Bawang putih sememang herba yang sangat terkenal turun temurun. Khasiatnya bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Ianya juga mampu bertindak untuk membunuh kuman jerawat.

4. Alfalfa

Tumbuhan Alfalfa terkenal dalam bidang herba perubatan kerana akarnya yang panjang ke bumi dan memiliki khasiat yang tidak dapat disangkal lagi. Ianya mampu mengeluarkan toksin yang berada di dalam darah kita.

5. Vitamin E Complex

Mengandungi vitamin E serta  kaya antioksidan. Ianya mampu memudarkan bekas jerawat.


6. GLA


GLA kaya dengan EPO (Evenng Primrose Oil), membantu menstabilkan hormon. Ketidakstabilan hormon juga menjadi salah satu faktor yang menyebabkan jerawat.


7. Collagen 


Powder Collagen Powder terdiri dari sisik ikan merah laut dalam. Juga diektrak dari vitamin c. Mampu memudarkan bekas jerawat.


                          TESTIMONI 1 SET JERAWAT 


Image result for set jerawat shaklee





TESTIMONI 2 SET JERAWAT 


TESTIMONI 3 




TESTIMONI 4 




BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN SET JERAWAT SHAKLEE..?APA TUNGGU LAGI..?DAPATKANNYA SEKARANG JUGA.TINGGAL SATU KLIK SAHAJA LAGI. ATAU ANDA BOLEH MENGHUBUNGI SAYA TERUS DI:

Image may contain: 1 person, eyeglasses

Labels: , ,